וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בפרלמנט האירני: אחמדינג'ד נגד לריג'אני

נשיא אירן תקף את יריבו הגדול ואת משפחתו של יו"ר הפרלמנט עלי לריג'ני. בדיון הדחה של שר העבודה חשף אחמדינג'ד כי בידיו קלטות המפלילות את אחיו של לריג'אני בשחיתות

התחממות במאבק הכוחות בין נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, לבין יריביו בפרלמנט האירני - ובראשם יו"ר הפרלמנט עלי לריג'אני: בתום ישיבה סוערת שערך היום (ראשון) הפרלמנט, הודח שר העבודה והרווחה האירני, עבדולרזא שייח' אלאסלאמי, ברוב קולות (192 מתוך 272). הסיבה הרשמית להדחתו של שייח' אלאסלאמי הייתה מינויו של סעיד מרתזבי לראשות מנגנון הביטוח הלאומי במדינה. חקירה שערך הפרלמנט האירני ב-2010 נקבה בשמו של מרתזבי, אז התובע הראשי של טהרן, כאחד האחראים למותם של שלושה פעילי אופוזיציה שהיו עצורים ומתו כתוצאה מעינויים.

בשיאו של דיון ההדחה, האשים נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, את יו"ר הפרלמנט, עלי לריג'אני, וקרוביו בשחיתות וטען כי בידיו הקלטה ובה לטענתו, נשמע קולו של אחיו של עלי לריג'אני, פאדל, מבקש "טובות כלכליות" מסעיד מרתזבי. בתמורה, טען נשיא אירן, הבטיח פאזל כי יוכל לגייס את השפעת שני אחיו - עלי, דובר הפרלמנט וצאדק, ראש הרשות השופטת - ולפתור סוגיות שונות הקשורות לפעילויות כלכליות.

יו"ר הפרלמנט הכחיש את טענותיו של אחמדינג'ד, האשימו בהכפשה והשמצה והצהיר שאין כל קשר בין טענותיו לבין הדיון בנושא ההדחה. עוד טען לריג'אני כי פנה אליו נציג של הנשיא האירני לפני תחילת דיון ההדחה ואיים עליו שאם יתיר לדיון להתקיים, ישמיעו את הקלטת המדוברת. לריג'אני אמר כי זהו איום מפורש אך הוא לא נרתע ממנו, רמז כי הפרשה כולה היא מזימה של נשיא המדינה, האשימו בשימוש בשיטות של "מאפיה" וטען כי אין כל שחר לטענות נגד אחיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully