וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על ההפצצה בסוריה: זו הוכחה לכך שאנו מתכוונים למה שאנו אומרים

בתגובה ראשונה של בכיר ישראלי על ההפצצה המיוחסת לישראל, אמר שר הביטחון במינכן כי "אסור לאפשר לחיזבאללה להתחמש במערכות נשק מתקדמות". לדבריו, נפילתו של אסד קרובה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס הבוקר (ראשון) לראשונה להפצצה שיוחסה לישראל בשבוע שעבר בסוריה, ואמר כי "מה שקרה בסוריה לפני כמה ימים הוא הוכחה לכך שאנו מתכוונים למה שאנו אומרים". ברק, שבא לוועידה ביטחונית במינכן, אמר כי "לא יהיה זה נכון לאפשר לחיזבאללה להתחמש במערכות נשק מתקדמות", והוסיף כי יש מחיר לפעולות מסוג זה. לדבריו, הוא אינו מבין כיצד אירן וחיזבאללה מסכימות לתמוך במעשי המלחמה המתבצעים בסוריה. ברק הוסיף כי "חיזבאללה ולבנון הן בנות-הברית האחרונות של אסד, וכי נפילתו הקרובה תהיה עבורן מכה אנושה.

מוקדם יותר, גינה קצין בכיר באירן את ההפצצה בסוריה, והזהיר מפני תגובתה של דמשק. רשת החדשות האירנית בשפה הפרסית "פרס טי וי" ציטטה הבוקר את סגן הרמטכ"ל של אירן, הגנרל מסעוד ג'זאירי, באומרו כי "תגובתה של סוריה למעשה התוקפנות של המשטר הציוני תכניס את ישראל לתרדמת". ג'זאירי הוסיף כי "השחצנות העולמית", ובפרט זו של ישראל, ניצבות על סף קריסה, ואמר כי "יש גבול לאיפוק העצמי של הסורים".


פרשנות: "התמונות הראשונות מסוריה" מערערות את גרסתה לסיפור ההפצצה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטלוויזיה הסורית פרסמה אמש תמונות מהאתר שהופצץ, על פי פרסומים זרים, על ידי חיל האוויר הישראלי. בסרטון נראים כלי רכב ומבנים הרוסים, ובכיתוב שליווה אותו נטען כי מדובר ב"תמונות ראשונות של תוצאות התוקפנות הישראלית במרכז בג'מראיא".

המגזין האמריקאי "טיים" דיווח כי ישראל תקפה בלילה שבין שלישי לרביעי כמה מטרות בסוריה. גורמים רשמיים באחת ממדינות המערב מסרו כי לישראל ניתן "אור ירוק" מהממשל בוושינגטון לבצע תקיפות אוויריות נוספות בשטח סוריה. עד כה דווח על תקיפה של מכון מחקר לפיתוח נשק ביולוגי ממזרח לדמשק, על רקע החשש כי ייפול לידיהם של מורדים איסלמים הנלחמים בכוחותיו של נשיא סוריה. כמו כן דווח על תקיפה של שיירה שהובילה מערכות טילים מתקדמות נגד מטוסים שיועדו לארגון חיזבאללה. אלא שעל פי גורם מערבי, קיים מידע על תקיפה של מטרה אחת או שתיים נוספות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא סוריה בשאר אסד מקבל את פניו של נשיא אירן מחמוד אחמדינ'גד בדמשק ספטמבר 2010. רויטרס
נשיא סוריה, בשאר אסד, עם נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד/רויטרס

בעקבות התקיפה הישראלית, על פי פרסומים זרים, מחה המשטר בדמשק על חדירת כלי הטיס לשטחו. "סוריה רואה בישראל ובאלה המגינים עליה במועצת הביטחון אחראים לתוצאות התקיפה, ושומרת על זכותה להגן על אדמתה ועל ריבונותה", נמסר בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ בדמשק, ששודרה ביום חמישי בטלוויזיה הסורית. הדברים נכללו במכתב מחאה שהגישה סוריה לאו"ם, והוגש מוקדם יותר במהלך אותו יום.

לקריאה נוספת
טורקיה: "מדוע סוריה לא מגיבה לתקיפה הישראלית?"
ידלין: "לסוריה ולחיזבאללה אין אינטרס לתקוף בישראל"
פרשנות: אפילו תקיפה ישראלית לא תציל את אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully