וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הקוף והמטוס: אירן מציגה שני טנקים חדשים

הרפובליקה האיסלמית ממשיכה לחשוף פיתוחים טכנולוגיים לרגל יום השנה למהפכה האיסלמית, ועמלה על פיתוחים גם עבור צבא היבשה. אחד הטנקים הוא גרסה של ה"מג"ח" הצה"לי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

אירן ממשיכה לחשוף פיתוחים טכנולוגיים שונים, והודיעה כי תציג מחר (שני) שתי גרסאות חדשות של טנקים מתוצרתה. רשת החדשות האירנית בשפה הפרסית "פרס טי וי" דיווחה כי הדגמים החדשים, של הטנקים "זולפיקאר" ו"סמסם" ייחשפו לרגל יום השנה ה-34 למהפכה האיסלמית, המצוין באירן בעשרת הימים הקרובים.

מפקד צבא היבשה של אירן, הגנרל אחמד רזה פורדסטאן, צוטט באומרו כי מערכות הירי של "זולפיקאר" שודרגו, וכי נעשות הכנות לייצור המוני של הטנק בכפוף לקבלת אישורים מהמטכ"ל האירני. שלושה חיילים מפעילים את הטנק, המצויד בתותח 125 מילימטרים. בדיווח לא נמסרו פרטים על ה"סמסם", אלא שמדובר בגרסה משודרגת של ה"פטון", טנק המערכה האמריקני ("מג"ח" בצה"ל).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טנק ה"סמסם". באירן טוענים שהוא מבוסס על מערכות אמריקניות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש הציג נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, מטוס קרב חדש האמור לשמש את משמרות המהפכה, "קאהר 313". אחמדינג'ד אמר בטקס כי מדובר בשיפור כוחה ההגנתי של אירן, "לצורכי הרתעה בלבד", וכי הדבר אינו מהווה איום כלשהו, שכן לדבריו הרפובליקה האיסלמית לא מציבה לעצמה מטרות של "תוקפנות בשטח מדינות אחרות".

טקס חשיפת המטוס, שנערך אף הוא לציון יום השנה ה-34 למהפכה האיסלמית, היווה הזדמנות לנשיא להתגאות בכך ש"האירנים הוכיחו פעם נוספת כי התרבות העשירה שלהם הופכת אותם לבלתי מנוצחים". ואולם, מומחי תעופה בעולם ובארץ העריכו כי מדובר בדגם מטוס עשוי מפיברגלס, שכלל אינו מסוגל לטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, ליד המטוס שהוצג בסוף השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת השבוע שעבר הכריזה אירן כי שיגרה בהצלחה קוף לחלל. בטהרן טענו כי מדובר בראיה לכך שמדעניה של אירן משתווים ביכולותיהם לעמיתיהם במערב וכי מדובר בצעד ראשון לקראת שיגור אדם לחלל. ה"טיימס" הלונדוני הטיל ספק בטענות האירניות ודיווח כי ייתכן שהשיגור כלל לא אירע. לפני שיגור הטיל "פישגאם" (חלוץ), פרסמה סוכנות הידיעות האירנית תצלומים של קוף בעל שומה אדומה מעל עינו הימנית. מנגד, בתמונות שהוצגו לאחר הטיסה, שבהן נראה הקוף, השומה נעלמה.

לקריאה נוספת
"נגיד הבנק האירני לשעבר נתפס עם 70 מיליון דולר"
"מטוס הקרב המתקדם" של אירן - תעמולה נוספת?
האם אירן באמת שיגרה קוף לחלל - או רק טענה שכן?

הקוף שאירן שיגרה לחלל, ינואר 2013. רויטרס
הקוף שאירן טוענת שהמריא לחלל. שוגר או לא שוגר?/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • איראן
  • טנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully