וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד בטימבוקטו: קריאות "תחי צרפת" ברחובות מאלי

2.2.2013 / 15:50

נשיא צרפת הגיע לביקור בערים המשוחררות בצפון-מאלי, לאחר שכוחות הצבא הצרפתי הניסו את המורדים האיסלמים מהאזור, והתקבל בריקודים ובשירה. "אני כל כך גאה בו", אמר מקומי

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הגיע הבוקר (שבת) לביקור קצר במאלי שמטרתו הבעת תמיכה באלפי החיילים הצרפתיים הפועלים בשטח המדינה המערב-אפריקאית זה מספר שבועות נגד המורדים האיסלמים. הולנד ביקר בעיר ההיסטורית טימבוקטו, אשר שוחררה מידי המורדים לפני כשישה ימים.

להולנד הצטרפו לביקור גם שרי ההגנה, החוץ והפיתוח הצרפתיים, כאשר המשלחת כולה התקבלה בשירים ובריקודים בעת נחיתתה בשדה התעופה של טימבוקטו. מלווים באבטחה כבדה, סיירו הולנד ומשלחתו במסגד עתיק, אשר שרד את פעולות הביזה וההרס שביצעו המורדים בטימבוקטו, המוכרת זה מספר שנים כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד מבקר במאלי, פברואר 2013. רויטרס
קבלת פנים חמה במיוחד. נשיא צרפת בטימבוקטו, היום/רויטרס

בעת הביקור, נצפו דגלים רבים של צרפת ושל מאלי מונפים באוויר, וקריאות "תחי צרפת" הושמעו תכופות מפי התושבים המקומיים. הולנד זכה לשבחים ותודות על התערבותה הצבאית של מדינתו אשר הביאה להבסת המורדים האיסלמים ולדחיקתם מריכוזי האוכלוסייה לעבר האזור המדברי וההררי הסמוך לגבול עם אלג'יריה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"כל כך גאה בהולנד"

"אני כל כך גאה בפרנסואה הולנד", אמר לסוכנות רויטרס מואזין המסגד בו ביקר הולנד, ח'ליפה סיסה, בעודו עוטה צעיף בצבעי הטריקולור הצרפתיים.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד מבקר במאלי, פברואר 2013. רויטרס
בוחן את נזקי המורדים. הולנד בטימבוקטו, היום/רויטרס

במהלך הביקור, צפוי הולנד להגיע גם לבירתה של מאלי, במקו, ושם להתייחס לצעדים הבאים של המבצע הצרפתי על אדמתה של הקולוניה הצרפתית לשעבר. הולנד צפוי להכריז, כי הכוח הצרפתי המונה כ-3500 חיילים ומגובה בכלי תקיפה אוויריים ויבשתיים, עתיד להעביר את השליטה בשטח לכוח אפריקאי גדול ומשולב, המוקם ומתפרס בימים אלו באזור בחסות האו"ם.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד מבקר במאלי, פברואר 2013. רויטרס
הולנד על רקע המסד בטימבוקטו/רויטרס

הקהילה הבינלאומית בירכה את צרפת על שחרורן של הערים הצפוניות גאו, טימבוקטו וקידאל משלטון ההלכה (שריעה) המוסלמי שהונהג על ידי המורדים. לאחר השתלטותם של המורדים על העיר טימבוקטו בקיץ האחרון, הובע בקהילה הבינלאומית חשש רב מכך שהמורדים ישמידו בשיטתיות את האוצרות ההיסטוריים הרבים בעיר, הכוללים בין היתר מאות אלפי כתבי יד עתיקים מהתקופה בה טימבוקטו נחשבה כמרכז רוחני-אקדמי של האיסלם. עם שחרור העיר על ידי הכוחות הצרפתיים, התפוגגו חלק מהחששות, כאשר התגלה כי המורדים "הספיקו" להשמיד רק כ-2,000 כתבי יד בלבד מתוך 300,000 השמורים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully