וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל סורי שערק: "המתקן שהופצץ יצר נשק כימי"

הגנרל עדנאן סילו, היה אמון על מאגר הנשק הכימי של סוריה עד עריקתו לטורקיה. בראיון שהעניק אחרי עריקתו סיפר כי אסד שקל לספק נשק כימי לחיזבאללה לשימוש נגד ישראל

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

המתקן הצבאי בג'מראיא יצר נשק כימי לצד נשק קובנציונלי – כך אישר אמש (חמישי) ל"ניו יורק טיימס" הגנרל עדנאן סילו, שערק מהצבא הסורי. סילו היה אמון על מאגר הנשק הכימי של סוריה עד שערק לטורקיה לפני כשבעה חודשים לאחר שהיה עד לשיחות רמות דרג על השימוש האפשרי בנשק כימי נגד מורדים ואזרחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזור בו סוריה טוענת בוצעה "התקיפה הישראלית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשצבא סוריה אישר לפני יומיים כי ישראל תקפה בשטח המדינה, התייחסה ההודעה למתקן שהופצץ לכאורה כמרכז מחקר: "מטוסי קרב ישראליים חדרו לפנות בוקר למרחב האווירי הסורי וביצעו תקיפה ישירה של מרכז מחקר מדעי באזור ג'מראיא שבפרברי דמשק. זאת לאחר שחוליות הטרור החמושות (המורדים - נ.י) נכשלו בניסיונן להיכנס במהלך החודשים האחרונים אל המרכז ולהשתלט עליו". בהודעת צבא סוריה לא נמסר באיזה "מרכז מחקר" מדובר, אולם נכתב כי אותו מרכז מדעי אחראי להגברת יכולות ההגנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האתר שהופץ, לפי המשטר הסורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון קודם שהעניק הגנרל סילו ל"ניו יורק טיימס" בחודש ספטמבר, הוא סיפר כי המשטר הסורי שקל לספק נשק כימי לחיזבאללה לשימוש נגד ישראל. למשטר אין מה להפסיד, לטענתו, בחלוקת הנשק. "אם מלחמה תתחיל בין חיזבאללה לישראל זה יעשה רק טוב לסוריה", אמר אז. הוא אף הוסיף כי גם המרכז למחקר בסאפירה, שנחשב לאתר הניסויים בנשק כימי הגדול בסוריה, נקרא אף הוא באופן רשמי "מרכז למחקר מדעי".

"זליגת הלחימה מעבר לגבולות סוריה אפשרית בהחלט"

המורדים הסורים פרסמו אמש סרטון ביו-טיוב בו מוצגת לכאורה התקיפה של המתקן הצבאי בג'מראיא. בכיתוב שצורף לווידאו אשר פורסם על ידי הקבוצות החמושות הלוחמות באסד נטען כי מדובר בהפצצה שביצע כלי טיס של חיל האוויר הישראלי. עוד נכתב כי התיעוד הוא ממצלמה שהוצבה באזור המתקן הצבאי על בסיס מידע מודיעיני קודם וכחלק מ"מיקוד" הפשיטות האוויריות. הדיווח מאשש לכאורה את הטענה הסורית לפיה התקיפה הישראלית הייתה בשילוב כוחות המורדים.

אתמול איים שגריר סוריה בלבנון, עלי עבד אל-כרים כי לארצו יש "יכולת לתגובת פתע" בתגובה לדיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה - כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. לדברי עבד אל-כארים, הוא אינו יכול לחזות מתי תבוא התגובה, והגורמים המוסמכים יטפלו בהכנות לכך. גם סגן שר החוץ האירני, חוסיין אמיר עבדוליין אמר כי לתקיפה בסוריה יהיו השלכות משמעותיות על תל אביב כפי שדיווחה "פרס.טי.וי" האירנית. הוא קרא למזכ"ל האו"ם באן קי-מון לנקוט צעד מעשי בעקבות התקיפה, והציע להנהגה הישראלית "לא להסתמך יותר מדי על סוללות הפטריוט שמוצבות באזור". גם שר החוץ האירני, עלי אכבר סלאחי, גינה את "המשטר הציוני" בעקבות התקיפה, וטען כי מדובר בהפרה בוטה של הריבונות של סוריה. ביום ראשון אמר עוזר בכיר למנהיג הרוחני העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, כי מתקפה בינלאומית על סוריה תיחשב כמתקפה על אירן ועל בנות בריתה.

בהצהרה לרגל עזיבתה את תפקיד מזכירת המדינה, הזהירה אמש הילרי קלינטון כי אירן משחקת תפקיד ההולך וגדל ב"הכוונת האלימות" בסוריה, דבר שלדבריה מגביר את הסכנה לישראל ולשכניה האחרים. "עשיתי את כל שהיה ביכולתי", אמרה קלינטון לכתבים ביומה האחרון בתפקיד. "התרחיש החמור ביותר שאפשר לחזות, של זליגה מעבר לגבולות סוריה, הוא בהחלט אפשרי", הוסיפה והפנתה אצבע מאשימה כלפי אירן, אותה מאשימה בסיוע למשטרו של בשאר אסד בלחימתו נגד כוחות המורדים, וכלפי שלוחתה בלבנון, החיזבאללה, אשר לדבריה משחק תפקיד הולך וגדל בעימות. "האירנים מושקעים באסד, ויש אפשרות קלושה מאוד לכל סוג של דיאלוג עמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully