וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: תיעוד רגע ההפצצה של האתר הצבאי בסוריה

ניר יהב

31.1.2013 / 20:17

המורדים פרסמו סרטון בו נראית לכאורה התקיפה בג'מראיא. הבית הלבן: "העברת נשק לחיזבאללה תערער היציבות". דיווח: בתקיפה נהרגו חיילים אירנים, במתקן יוצר נשק ביולוגי

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שעלו לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

המורדים הסורים פרסמו הערב (חמישי) סרטון ביו-טיוב בו מוצגת לכאורה התקיפה של המתקן הצבאי בג'מראיא. בכיתוב שצורף לווידאו אשר פורסם בשעות האחרונות על ידי הקבוצות החמושות הלוחמות באסד נטען כי מדובר בהפצצה שביצע כלי טיס של חיל האוויר הישראלי. עוד נכתב כי התיעוד הוא ממצלמה שהוצבה באזור המתקן הצבאי על בסיס מידע מודיעיני קודם וכחלק מ"מיקוד" הפשיטות האוויריות. הדיווח מאשש את הטענה הסורית לפיה התקיפה הישראלית הייתה בשילוב כוחות המורדים.

בתוך כך, בסוריה ממשיכים למחות על התקיפה שערכה לפני יומיים ישראל - לפי פרסומים זרים - בשטח המדינה. "סוריה רואה בישראל ובאלו המגינים עליה במועצת הביטחון אחראית לתוצאות התקיפה, ושומרת על זכותה להגן על אדמתה ועל ריבונותה" - כך נמסר הערב (חמישי) בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ בדמשק, ששודרה בטלוויזיה הסורית. הדברים נכללו במכתב מחאה שהגישה סוריה לאו"ם, והוגש מוקדם יותר היום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום התקיפה בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד קרא משרד החוץ הסורי לכל מוסדות האו"ם "לנקוט בצעדים הנדרשים לנוכח ההפרה הישראלית החמורה הזו, כדי להבטיח שלא תשוב ותקרה". מוקדם יותר הזהיר שגריר סוריה בלבנון, עלי עבד אל-כרים, כי לארצו יש "יכולת לתגובת פתע" בתגובה לתקיפה. לדבריו, הוא אינו יכול לחזות מתי תבוא התגובה, אולם "הגורמים המוסמכים" יטפלו בהכנות לכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד ההפצצה בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בבית הלבן התייחסו שוב למתיחות הנמשכת בציר ישראל-סוריה-לבנון, בעקבות הפצצת מאגר הנשק - ככל הנראה טילי נ"מ מסוג SA-17 - שהיה ככל הנראה בדרכו לארגון חיזבאללה בלבנון. בן רודס, סגן ראש המועצה לביטחון לאומי בוושינגטון, הזהיר הערב את דמשק מפני העברת נשק לידי הארגון השיעי. "סוריה עלולה לערער עוד יותר את היציבות באזור אם תעביר נשק לחיזבאללה", אמר.

"אנשי משמרות המהפכה ומומחים רוסים"

במקביל, ממשיך לצוף ולעלות בתקשורת הערבית מידע על התקיפה עצמה. העיתון העירקי "זמאן" דיווח היום כי בתקיפה היו הרוגים - ובהם אנשי משמרות המהפכה האירניים. גורמים דיפלומטיים במערב מסרו לעיתון, הרואה אור בבגדד ובלונדון, כי על המתקן שהותקף, הנמצא 12 ק"מ בלבד מארמון הנשיאות של בשאר אסד, הוצבה שמירה שכללה בין השאר 3,000 חיילים אירנים ממשמרות המהפכה. עוד מסרו כי אירן שומרת זה כמה שנים על אותו מתקן, וכי חיילים אירנים רבים נהרגו באותה מתקפה.

עוד דיווחו הגורמים כי במתקן באזור ג'מראיא ייצרו כנראה נשק ביולוגי וכימי, וכי גם מומחים רוסים עבדו בו. "התקיפה הישראלית אירעה למעשה 48 שעות לפני שנפוצו עליה ההדלפות. ההודעה הסורית הרשמית אודות התקיפה הייתה די מדויקת", הוסיפו. לדבריהם, ישראל ערכה שתי גיחות של מטוסי F-16, שירו לפחות שמונה טילים לעבר המתחם. "הפעולה הצריכה חדירה מודיעינית עמוקה של ישראל לא רק לתוך חיזבאללה אלא גם לתוך אירן".

עדכון ראשון: 19:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully