וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות הלווין מוכיחות: לא הותקף מתקן באירן

יוסי מלמן

31.1.2013 / 11:05

מכון בוושינגטון, מהחשובים בתחום המעקב אחר הגרעין האירנית, פרסם את התמונות שצולמו ביום "המתקפה" על המתקן בפורדו. לטענתם, עדויות לפיצוץ היו נקלטות במצלמות הלווין

תמונות לוויין שתיעדו את האתר להעשרת אורניום בפורדו שבאירן ביום בו, לכאורה, הותקף המתקן, מפריכות את טענת הכזב כי במקום אירעה התפוצצות אדירה שהביאה למותם של 240 בני אדם. את התמונות פרסם אתמול (רביעי) המכון למדע ולביטחון בינלאומי שמושבו בוושינגטון. התמונות צולמו ב-21 בינואר - המועד שבו נטען כי אירעה באתר ההתפוצצות המסתורית שיוחסה לפעולת חבלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום לווין של המתקן בפורדו, 21 בינואר השנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדברי ההסבר לתמונות כתב ד"ר דיוויד אלבריט, נשיא המכון, כי אין שום עדויות חיצוניות לאשש את הטענה בדבר הפיצוץ. נכון שאם אירע פיצוץ במעבה האדמה, ספק אם היו לכך סימנים ניכרים על פני השטח. אולם, לדבריו, פיצוץ בסדר הגודל שעליו דובר היה צריך להביא לפעילות קדחתנית של עבודות חילוץ, כולל תכונה של כלי רכב ובני אדם ואת אלה היו הצילומים צריכים לקלוט.

הפרכת הטענה על ידי המכון, הנחשב לאחד החשובים בתחום החקר והמעקב אחר תכנית הגרעין של אירן, מצטרפת להכחשות של דובר הבית הלבן והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שפקחיה ביקרו במקום לאחר 21 בינואר. את הטענה חסרת הבסיס העלה אדם בשם רזא חלילי - אזרח אמריקני ממוצא אירני, שכתב ספר כי היה לפני כרבע מאה סוכן של הסי.אי.איי. באירן ופעל גם מטעם ארגון הביון האמריקאי בקרב קהילות גולים אירניות באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully