וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון הכחישה התקיפה בגבול: "דיווח חסר יסוד"

ניר יהב

30.1.2013 / 17:25

גורם בכיר בכוחות הביטחון הלבנוניים דחה את הדיווחים לפיהם ישראל תקפה יעד בגבול סוריה-לבנון, אך אישר כי "כוח ישראלי נכנס לגבול למשך כמה דקות". בסוריה מתעלמים

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

שעות לאחר הדיווח לפיו מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה מטרה בגבול סוריה-לבנון, דיווחה אחר הצהריים (רביעי) סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית כי הדיווח הוא "חסר יסוד". במקביל מסר גורם בכיר בכוחות הביטחון הלבנוניים לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאטול" כי אין לו שום מידע על תקיפה ישראלית בגבול סוריה-לבנון. "עם זאת, יש לנו מידע על כך שכוח ישראלי נכנס לגבול בדרום לבנון למשך כמה דקות", אמר. חרף זאת, אמרו גורמים בצבא לבנון כי לא הייתה שום חדירה ישראלית קרקעית במהלך הלילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתון הצרפתי "לה פיגארו" ציטט מקורות ביטחוניים בישראל, שטענו כי מטרת התקיפה הייתה שיירות נשק שנעו מסוריה ללבנון. גם רשת "אל-ערביה" דיווחה כי מטוסי הקרב הפציצו שיירת נשק, אך לפי שעה לא ברור אם התקיפה נעשתה בצד הסורי או הלבנוני של הגבול. גורם ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "חיל האוויר הפציץ את שיירת הנשק בדיוק כשחצתה את הגבול מסוריה ללבנון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מטוס אף-16 של חיל האוויר בדרכו לרצועת עזה, נובמבר 2012. AP
הטלוויזיה הסורית לא מסרה דיווח בנושא/AP

התקשורת הסורית הרשמית התעלמה לגמרי מהדיווחים. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית מסרה דיווחים אחרים לגמרי אודות המתרחש בשטח בסוריה וגם הטלוויזיה הסורית לא מסרה דיווח בנושא. אתר "אל-מנאר" הלבנוני, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, התעלם אף הוא מהדיווח.

"צה"ל תקף - נרשמה פגיעה"

כאמור, דיפלומט מערבי ומקור ביטחוני יודעי דבר מסרו היום לסוכנות הידיעות רויטרס כי "צה"ל תקף הלילה מטרה בגבול סוריה-לבנון". "אין ספק שנרשמה פגיעה במטרה באזור הגבול", הוסיף המקור שסירב להזדהות בשל רגישות הנושא, ולא הוסיף מידע באשר ליעד שנפגע בתקיפה. רויטרס דיווחה עוד, כי אזרח סורי סיפר שאכן שמע פיצוץ עז בדרום המדינה.

הדיווח מרויטרס מצטרף להודעת צבא לבנון בצהריים, לפיה 12 מטוסים של חיל האוויר הישראלי ביצעו שלוש גיחות בשמי לבנון בשעות הערב אתמול ובמהלך הלילה. בהודעה, שבה נמסר כי בכל גיחה השתתפו ארבעה מטוסים, נמסר כי סמוך לשעה 16:30, חדרו מטוסי קרב ישראליים למרחב האווירי של לבנון באזור כפר נאקורה שבדרום המדינה, ושבו לבסיסם בסביבות השעה 21:00. לפי אותו דיווח, המטוסים הישראליים עברו מעל כמה אזורים בלבנון, וביצעו גיחה נוספת עד 2:00 בלילה. גיחה שלישית, לפי הדיווח, התרחשה בשעות הלילה, וב-8 בבוקר, היום, שבו המטוסים לבסיסם.

ישראל מודאגת זה זמן רב משני תרחישים אפשריים, בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה: האחד הוא שמשטרו הרופף של הנשיא בשאר אסד יורה על העברת הנשק הכימי או חלקו לידי חיזבאללה בלבנון. אפשרות אחרת היא שכוחות המורדים, ובמיוחד הקבוצה האיסלמית הקיצונית ג'בת אל נוסרה (חזית הניצחון), הנחשבת לשלוחה מקומית של אל-קאעדה - תשתלט על הנשק או על חלקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully