וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "בעתיד הקרוב האזור יהיה נקי מציונים"

משה-חי הגיגת

29.1.2013 / 17:10

נשיא אירן נועד עם המופתי הראשי של סוריה והביע תקווה כי "הכבוד, הגאווה והשלווה של העם הסורי ושאר עמי האזור ישובו במהרה". לדבריו, "המעצמות מנסות לשלוט שוב על האזור"

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, נועד היום (שלישי) בטהרן עם המופתי הראשי של סוריה, אחמד בדר א-דין חסון. בתום הפגישה, שנערכה על רקע מלחמת האזרחים המתקיימת בסוריה זה 22 חודשים ועל רקע הידיעות על מעורבות אירנית בנעשה במדינה, אמר אחמדינג'ד כי "המעצמות הכוחניות מחפשות לשלוט שוב על האזור, ולכן ישנן מדינות שמסיבות של חוסר ידיעה או מתוך החיפוש אחר הכוח, הפכו להיות לכלי משחק של אותן מעצמות".

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד,2012. AP
עומד לצד המשטר הסורי. אחמדינג'ד/AP

בשיחה עם כלי התקשורת אמר הנשיא האירני כי "לציונים אין עוד דרך להינצל, ובעתיד הקרוב האזור יהיה נקי מנוכחותם של הציונים, והכבוד, הגאווה והשלווה של העם הסורי ושאר עמי האזור ישובו במהרה". המופתי של סוריה אמר בסיום כי "המהפכה האיסלמית באירן לא באה רק עבור האירנים, אלא עבור כל העשוקים בעולם", ושיבח את הנשיא האירני על נאומיו מעל במת האו"ם, שלדבריו השמיע את דבר האיסלם באוזני כלל העולם.

סוריה ואירן נמצאות ביחסים קרובים ודיווחים שונים מעידים על סיוע צבאי וביטחוני הדדי בין המדינות. לפני כשבועיים דווח כי דו"ח חדש של מחלקת ההגנה האמריקנית קובע כי אירן הקימה תחנות האזנה מודיעיניות בסוריה, שתפקידן לספק מידע על ישראל לארגון חיזבאללה. על פי ממצאי הדו"ח, שפורסם בחודש שעבר, התחנות הוקמו בכמה מוקדים בסוריה, בין השאר לחופי הים התיכון, על ידי משמרות המהפכה של אירן, בשיתוף פעולה עם סוריה, בת בריתה של טהרן.

בחודש שעבר דיווחה רשת CNN כי צבא סוריה שיגר לפחות שני טילים בליסטיים מתוצרת אירן לעבר כוחות המורדים. גורמי ביטחון אמריקנים אמרו כי מדובר בטילי הקרקע-קרקע "פאתח 110", בעלי טווח קצר ויכולות דיוק גבוהות יותר מטילי הסקאד שבהם עשה שימוש בשבועות האחרונים משטרו של הנשיא, בשאר אסד. הגורמים האמריקנים סירבו להזדהות בשמם בשל רגישות המידע, ואירן סירבה להגיב לדיווח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully