וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה בסבא"א בתום השיחות: "אין הסכמה עם טהרן"

18.1.2013 / 11:49

סגן מזכ"ל סבא"א שב לווינה בתום סבב השיחות ברפובליקה האילסמית, וציין כי בניגוד להערכות המוקדמות, לא הייתה התקדמות בשיחות, ופקחיו לא הורשו להיכנס למתקן הצבאי בפרצ'ין

אין בשורה מטהרן: פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שבו היום (שישי) מביקור באירן, מבלי להגיע להבנות עם הרפובליקה האיסלמית לגבי המשך הפיקוח אודות תכניתה הגרעינית של האחרונה. לאחר יומיים של מגעים, אמר היום סגן מזכ"ל הסוכנות, הרמן נקרטס, כי פקחיו לא הורשו להיכנס למתקן הצבאי בפרצ'ין, בו על פי החשד עורכת ניסויים בשרשרת הפיצוץ הגרעיני. כמו כן, הוא ציין כי הצדדים קבעו להיפגש שוב ב-12 בפברואר.

מזכ"ל סבא"א יוקיה אמאנו. AP
אין הסכמה עם אירן. מזכ"ל סבא"א אמאנו/AP

הפקחים היו מאוכזבים למשמע ההודעה, שכן בטרם המריא נקרטס לטהרן, הביע דווקא תקווה להתקדמות במגעים. "היו לנו יומיים של מגעים אינטנסיביים", אמר עם נחיתתו בשדה התעופה בווינה, אוסטריה, "אבל נותרו פערים בין הצדדים, ולא הצלחנו ליצור שלד להסכמה להמשך הפיקוח שישלול את קיומו של צד צבאי בתכנית הגרעין".

דו"ח: "אירן משקמת את הפעילות בפרצ'ין"

לפני כחודש קבע דו"ח של המכון למדע ולביטחון בינלאומי (ISIS) הנמצא בוושינגטון כי אירן עורכת פעילות נרחבת לשיפוצו של המתקן בפרצ'ין, לקראת הכנת פצצה גרעינית. על פי הדו"ח, בין החודשים אפריל ויולי 2012 הרסה אירן מבנים באתר - ככל הנראה בניסיון "להשמיד ראיות" לפעילות חשודה. כעת, פתח האתר במה שמוגדר בדו"ח כ"שיקום" נרחב.

מתצלומי הלוויין שניתח המכון, לרבות כאלה מהימים האחרונים, אירן בנתה גדר היקפית חדשה סביב האתר, ובצילום מחודש נובמבר ניתן לראות קיר מבטון שכעת משמש כחלק המערבי של גדר הביטחון, שמזכיר את הגדר הקודמת שנהרסה באפריל האחרון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראיות לשיקום האתר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, הראו צילומי הלוויין שאירן כיסתה את שני המבנים המרכזיים באתר במה שנראה כמו גג חדש, אפור או לבן. כמו כן, קטע שלם של מבנה שעל פי החשד משמש לניסויי הפיצוץ ואשר תועד בנובמבר לא נראה בצילום החדש. שינוי נוסף שניתן להבחין בו הוא נוכחותם של משאיות רבות וציוד לשינוע אדמה, כמו גם סוללות עפר חדשות וכאלה שכוסו.

לקריאה נוספת
פעילות באתר החשוד באירן: ”ראיות לשיפוץ נרחב”
האו”ם דוחק בישראל: פיקוח על מתקני הגרעין - עכשיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully