וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזרת סוסים, קוריאה נלחמת בהתמכרות לאינטרנט

19.1.2013 / 14:14

מאות אלפי ילדים ובני נוער בדרום קוריאה מכורים לאינטרנט. הממשלה לא מצליחה להילחם בתופעה, ומרכזי טיפול חדשים מנסים לסייע למכורים שלא הצליחו להיעזר בכל שיטה אחרת

לפני ארבעה חודשים, זוג הורים מדרום קוריאה לא ידעו מה לעשות בבתם בת העשרה, שהתקשתה לשלוט בהתמכרותה לאינטרנט. אך כעת, הודות לתרפיה באמצעות רכיבה על סוסים, נראה שהנערה משתלטת בחזרה על חייה.

התמכרות לאינטרנט הופכת לבעיה חמורה יותר ויותר בדרום קוריאה, המדינה המרושתת ביותר בעולם, שבה כשני שלישים מהאוכלוסייה מחזיקים בטלפון חכם. לפי נתוני הממשלה, כ-680 אלף ילדים בגילים 19-10 - כעשרה אחוזים מקבוצת הגיל הזו - נחשבים מכורים לאינטרנט. "הייתי משחקת במחשב במשך שבע שעות ביום, אפילו אל תוך הלילה, אם אימא שלי הייתה יוצאת מהבית", סיפרה הנערה בת ה-14, שהזדהתה בשם משפחתה, קים.

חווה לרכיבה טיפולית בקוריאה הדרומית. דצמבר 2012. רויטרס
קים במרכז הרכיבה, סמוך לסיאול. מאות אלפי ילדים מכורים לאינטרנט/רויטרס

כדי להילחם בתופעה, הציגה הממשלה בשנה שעברה סוג של "עוצר לילי", שאסר על שחקני מחשב צעירים להשתמש באינטרנט בין חצות לשש בבוקר. אך לחוק הייתה השפעה מועטה, שכן הנערים השתמשו בשמות המשתמש של הוריהם כדי להתחבר לאינטרנט ולעקוף את האיסור. הוריה של קים, שרצו לעזור לבתה להתגבר על ההתמכרות לאינטרנט, ניסו לסייע לה בעזרת אמנות, תרפיה במוזיקה - ובאמצעות נדנודים חוזרים.

"זו חיה שאפשר להתחבר אליה בקלות"

כשכל המאמצים נכשלו, הציע בית הספר של קים שהוריה יפנו ל"מרכז להחלמה ברכיבה", ארגון שנעזר ברכיבת סוסים כדי לרפא הפרעות רגשיות והתנהגותיות. בארגון מאמינים שהפרעות מסוג זה עשויות לגרום להתמכרות לאינטרנט.

"אכפת לי מהסוסים, וכעת אני עסוקה במחשבה כיצד לרכוב טוב יותר", סיפרה קים במרכז הרכיבה, הנמצא כ-40 קילומטרים מסיאול. "זה גרם לי לאבד עניין במחשבים ובאינטרנט". קים ניסתה לקבל סוגים שונים של ייעוץ במרכז, אבל לדבריה, היא מאמינה שהרכיבה מעניקה לה את הטיפול הטוב ביותר. "זו חיה שכל אחד יכול להתחבר אליה בקלות ובאופן רגשי", סיפרה יון גה-און, מדריכת רכיבה במרכז. הוריה של קים מרוצים מאוד מהתוצאות. "אחרי הטיפול, היא בקושי מתחברת לאינטרנט. ואם כן, היא מבטיחה לי מראש כמה זמן היא תשחק במחשב", סיפרה אמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חווה לרכיבה טיפולית בקוריאה הדרומית. דצמבר 2012. רויטרס
קים בתרגיל לשיפור הריכוז. ההורים מרוצים מאוד/רויטרס

אגודה הרוכבים הקוריאנית מפעילה שני מרכזים לטיפול באמצעות סוסים, וכ-50 איש מגיעים אליהם מדי יום כדי לטפל במגוון רחב של בעיות, כגון דיכאון, היפראקטיביות, הפרעות קשב וריכוז או התמכרות לאינטרנט. בשל הביקוש הגובר לשירותיה, עד שנת 2022, מתכוונת האגודה לבנות עוד 30 מרכזי טיפול בדרום קוריאה, שבה מתגוררים 50 מיליון בני אדם.

יו-סוק ג'ונג, מומחית לפסיכיאטריה של הילד מהמרכז הרפואי "סמסונג" בסיאול, סיפרה כי הרכיבה מהווה הנאה גדולה עבור בני הנוער, אך לא נחשבת עבורם פעילות גופנית בלבד, משום שהיא מפגישה אותם עם יצור חי נוסף. "זו חוויה חדשה לילדים, כי היא משלבת פעילות פיזית עם קישור רגשי לחיה, וזה מה שעוזר להם להתגבר על ההתמכרות", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully