וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט חוזר במצרים למובארק אחרי שערעורו התקבל

ניר יהב

13.1.2013 / 10:59

בית דין לערעורים קיבל את עתירתם של הנשיא לשעבר מובארק ושל שר הפנים לשעבר עאדלי, והורה על משפט חוזר בעניינם. פרקליטו של מובארק: מקווה שייתחשבו במצבו הרפואי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לקראת גיל 85 ולאחר שנידון למאסר עולם בגין אי-מניעת הרג מפגינים, מקבל נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, הזדמנות חוזרת לנקות את שמו. בית הדין לערעורים במצרים קיבל הבוקר (ראשון) את ערעורם של מובארק ושל שר הפנים לשעבר, חביב עאדלי, על מאסר העולם שנגזר עליהם, והורה לקיים משפט חוזר בעניינם. משפט חוזר ייערך גם לשני בניו של מובארק, עלא וגמאל, ולששת עוזריו של שר הפנים. טרם נקבע תאריך למשפט החוזר.

פרקליטו של מובארק, מוחמד עבד א-ראזק, אמר כי המשפט החדש "יתבסס על אותן ראיות, וללא הגשת ראיות חדשות". הוא הביע תקווה כי חבר השופטים החדש יתחשב במצבו הרפואי של מובארק.

עם פרסום החלטת בית המשפט הבוקר, פרצו עשרות מתומכיו של הנשיא לשעבר בקריאות שמחה. המפגינים, שהתאספו מחוץ לאולם בית המשפט בקהיר שבו ניתנה ההחלטה, קראו בין השאר: "המצרי המכובד ביותר הוא מובארק", "השופטים אמרו את דברם", "כל העולם רואה - שופטי מובארק לא חוששים".

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. רויטרס
חוסני מובארק אחרי מתן גזר דינו בחודש יוני האחרון/רויטרס

בחודש יוני האחרון הרשיע בית המשפט המצרי את מובארק בגין מעורבות בהרג המפגינים שמחו נגד משטרו במהלך 18 ימי המהפכה בפברואר 2011. מלבד שר הפנים חביב עאדלי, שהורשע אף הוא ונידון למאסר עולם, כל יתר הבכירים שעמדו לדין - שני בניו של מובארק וששת עוזריו של שר הפנים - זוכו מאשמה. עם היוודע פסק הדין, דיווחו כלי התקשורת במצרים אז כי מובארק לקה בלבו ומיאן להיכנס לבית הכלא "טורה" שאליו נשלח כדי לרצות את עונשו.

בעת שהותו בבית הכלא "טורה" דווח רבות על הידרדרות במצבו הבריאותי של מובארק. בחודש דצמבר האחרון אף דווח כי הנשיא לשעבר הועבר לבית החולים הצבאי "מועאדי" לשם קבלת טיפול שלא היה קיים בבית החולים בכלא "טורה'" עם זאת, גורמי רפואה דיווחו באחרונה כי מצבו של מובארק אמנם הידרדר אך הוא עדיין יציב. לפי הדיווחים, בניו של מובארק זוכים לבקרו באופן תדיר בכלא, כמו גם רעייתו, סוזן, ושני נכדיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully