וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לפנות לאלתר את ה"מאחז" הפלסטיני ב-E1

טל שלו

12.1.2013 / 18:53

ראש הממשלה הורה לפנות לבג"ץ בבקשה לבטל את צו הביניים המורה לעכב את פינוי הפעילים ב"באב אל-שמס". האזור הוכרז כשטח צבאי סגור וצה"ל מנע מבכירים פלסטינים להגיע למקום

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (שבת) לכוחות הביטחון לפנות לאלתר את ההתקהלות הפלסטינית בשטח E1 שבין מעלה אדומים לירושלים, שם החלו אתמול הפלסטינים לבנות מאחז בשם "באב אל-שמס". נתניהו הורה לפרקליטות המדינה לפנות הערב לבג"ץ בבקשה לבטל את צו הביניים שהוציא אתמול לעיכוב פינוי הפעילים. בינתיים, עד להחלטת בג"ץ בתשובה לפניית המדינה, הורה נתניהו לכוחות הביטחון לסגור את דרכי הגישה למקום כדי למנוע התקהלויות, ואתמול הוכרז האזור כשטח צבאי סגור.

פעילים פלסטינים צועדים למאחז הפלסטיני דרך ההרים. טלי מאייר
פלסטינים עושים דרכם למאחז באזור E1, היום/טלי מאייר

היום מנעה המשטרה את הגעתם של פלסטינים נוספים שביקשו להגיע למקום. כמו כן, צה"ל מנע את הגעתם של בכירת אש"ף, חנאן עשראווי, בכיר פתח, סאיב עריקאת והשר הפלסטיני, אחמד מג'דלאני. תעודת הווי. איי. פי. של מג'דלאני אף הופקעה. מוקדם יותר נמסר כי המשטרה מתכוונת לפנות את המקום מיושביו על אף צו הביניים, מכיוון שלדבריה, הצו חל רק על האוהלים שהוקמו, אך לא על שהות האנשים.

אתמול בבוקר התכנסו כ-200 פלסטינים בשטח הסמוך למעלה אדומים, שם אושרה לאחרונה בנייה שעוררה ביקורת בקהילה הבינלאומית. הפעילים הפלסטינים, שהביאו איתם ציוד לשהייה ממושכת, הקימו 25 אוהלי קבע באזור והודיעו כי בכוונתם להרחיב את ההיאחזות הראשונית ליישוב קבע. עם הקמת האוהלים, הכריזו כי "אנו, בני ובנות פלסטין, מודיעים על הקמתו של הכפר באב אל-שמס ("שער השמש"), בצו העם, ללא היתרים מהכיבוש, ללא שביקשנו רשות מאף אחד, כי אדמה זו היא אדמתנו והזכות לבנות עליה היא זכותנו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הפעילים מכינים מרק לחברי המאחז הערב. טלי מאייר
הפעילים הודיעו כי בכוונתם להרחיב את המאחז להתיישבות קבע/טלי מאייר

עוד אמרו המארגנים כי "אנחנו בונים את הכפר כי אין אנו יכולים לשתוק עוד על המשך בניית ההתנחלויות וגזילת אדמותינו, וכי אנו מאמינים בפעולה ישירה והתנגדות עממית להשגת מטרותינו. אנו מחויבים להיאחז בכפר זה בעיקשות, לא לפנותו ולא להתפנות ממנו, עד שיזכו הבעלים הפלסטינים של קרקע זו למלוא זכויותיהם עליה. באב אל-שמס הוא השער לעמידתנו האיתנה ולחרותנו, לירושלים ולזכות השיבה".

מקימי המאחז הם חלק מקבוצה שארגנה בחודשים האחרונים כמה אירועים של הפרות סדר, בהם חסימת כביש 443 בין מודיעין לירושלים ופריצה לסניפי רמי לוי ביהודה ושומרון, בטענה כי הרשת "משתפת פעולה עם הכיבוש". מדובר בפעילים העוסקים במאבק עממי הקשור גם למאבקי יום שישי נגד גדר ההפרדה בכפרים השונים, ובהם בילעין, נעלין וקדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully