וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחות חמאס ופתח נפגשו בקהיר: "מחלוקות עמוקות"

ניר יהב

10.1.2013 / 8:53

נציגי הפלגים נפגשו שוב בקהיר, הפעם בתיווך המודיעין המצרי, ואבו מאזן וחאלד משעל נפגשו עם הנשיא מוחמד מורסי. גורמים פלסטיניים: פסימיים לגבי האפשרות ליישם את הפיוס

משלחות של חמאס ופתח קיימו אתמול פגישה עם ראש המודיעין המצרי, מוחמד ראפת שחאתה, ויחד ניסחו מנגנון ליישום הסכם הפיוס שגובש לפני כשנה בדוחה שבקטאר. הבוקר (חמישי) אמר בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, עיזת א-רישק, כי בפגישה שררה אווירה חיובית, וכי בשבוע הבא צפויות המשלחות להיפגש שוב בקהיר כדי לקבוע לוח זמנים ליישום ההסכם.

אתמול נפגש בקהיר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. לפני הפגישה נפגשו כל אחד מהם בנפרד עם נשיא מצרים מוחמד מורסי. בפגישות דנו האישים בדרכים ליישם בהקדם את הסכם הפיוס. דוברו של מורסי, יאסר עלי, מסר כי מורסי דן עם אבו מאזן במאמצים להשלים את הסכם הפיוס הפלסטיני.

הפגישה משולשת שהייתה אמורה להתקיים אתמול בין אבו מאזן ומשעל למורסי, בוטלה בסופו של דבר. העיתון "אל-חיאת" דיווח כי הפגישה בוטלה לאחר שהמודיעין המצרי המליץ למורסי להשתתף בפגישה שכזו רק אם תושג התקדמות מהותית במגעי הפיוס. אבו מאזן, שנפגש אתמול בין היתר גם עם שגריר ערב הסעודית בקהיר, צפוי להיפגש במהלך שהותו בבירה המצרית גם עם מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, ד"ר רמדאן שלח.

נשיא מצרים, מוחמד מורסי. קהיר, ינואר 2013. רויטרס
נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בפגישתו אמש עם אבו מאזן/רויטרס

בתקופה האחרונה – ובעיקר לאחר מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה ושדרוג מעמד הרשות הפלסטינית באו"ם - חלה התקרבות משמעותית בין חמאס לפתח. בדצמבר האחרון התיר פתח לחמאס לקיים בגדה עצרות לציון יום השנה לקמתו, לראשונה מאז השתלטות חמאס על עזה לפני 6 שנים. בתגובה, התיר חמאס בשבוע שעבר לפתח לקיים בעזה עצרת לציון יום השנה להיווסדו. בעצרת של פתח בעזה נכחו מאות אלפי מתומכי פתח, מה שהתפרש בעיני רבים כמפגן מחאה נגד ממשלת חמאס ברצועה.

אלא שלמרות האווירה הטובה השוררת בין הארגונים, גורמים פלסטינים רשמיים ששוחחו הבוקר עם העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" הביעו דווקא פסימיות בדבר האפשרות ליישומו של הסכם הפיוס בין הארגונים. "הן חמאס והן פתח דבקים בעמדות שלהם. אין ולו סעיף אחד בהסכם הפיוס ביניהם שאין לגביו מחלוקות עמוקות בין הארגונים", אמרו הגורמים, המעורים בפרטי המגעים ליישום הסכם הפיוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully