וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיוס בדרך? תושב עזה קרא לבנו התינוק "פתח"

ניר יהב

1.1.2013 / 0:03

התינוק נולד ביום השנה ה-48 להקמת הארגון. בחמאס ככל הנראה יקבלו בהבנה את המחווה, לאור ההתקדמות האחרונה בין הארגונים. עוד שמות פופולריים ברצועה: פאג'ר, מורסי וארדואן

תושב חאן יונס שבדרום רצועת עזה החליט לעשות מחווה יוצאת-דופן לארגון פתח, המציין בדיוק היום (שלישי) 48 שנים להיווסדו: הוא החליט לקרוא לבנו שנולד הבוקר בשם "פתח". בנוסף למשמעות הלאומית של השם, למילה "פתח" יש משמעויות נוספות בערבית והן "ניצחון" ו-"כיבוש".

לא ברור כיצד חמאס, השולט ברצועת עזה זה כחמש שנים, מתייחס למחווה הייחודית של אותו תושב עזתי, אך ניתן להעריך בזהירות שהמחווה התקבלה בהבנה – בעיקר על רקע ההתקרבות שחלה בשבועות האחרונים בין חמאס לפתח. אתמול, לדוגמא, ציינו מאות מתומכי פתח בעזה את יום הקמת הארגון, לראשונה מאז 2007, וביום שישי הם צפויים לערוך עצרת גדולה באישור ממשלת חמאס.

לפני כחודש, עם סיום מבצע "עמוד ענן", החליטו תושבים רבים ברצועת עזה לקרוא לתינוקות שנולדו להם על שם אחד מגיבורי המערכה של חמאס מול ישראל – "פאג'ר". אבות רבים הסבירו כי החליטו לקרוא לבניהם ולבתם בשם "פאג'ר" ('שחר' בערבית – נ.י.) כדי להביע את גאוותם על טיל הפאג'ר שהגיע עד לגוש דן ולירושלים "והביך קשות את הציונים".

בשנה האחרונה היו כמה הורים בעזה שהחליטו לקרוא לרך הנולד על שם נשיא מצרים מוחמד מורסי, כאות הוקרה למהפכה המצרית ולהתקרבות שחלה בין עזה למצרים, וכן על שמו של גיבור אחר ברחוב הפלסטיני מהשנים האחרונות – ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. אביו של "רג'פ ארדואן" הסביר כי החליט לקרוא כך לבנו "כמחווה לראש ממשלת טורקיה האמיץ שהביע עמדות תקיפות כשהחליט לעמוד לצד העם הפלסטיני".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully