וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיעוד האחרון של ג'עברי: "אללה ינקום ביהודים"

ניר יהב

31.12.2012 / 9:49

בתיעוד המצולם האחרון נראה ראש הזרוע הצבאית של חמאס אחמד ג'עברי במכה במהלך קיום מצוות העלייה לרגל, ימים לפני שחוסל ברצועת עזה עם פתיחת מבצע "עמוד ענן"

צילום: אתר GNN, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

התפילות לא הועילו: ימים ספורים לפני שחוסל בלב עזה, קיים מפקד הזרוע הצבאית של חמאס לשעבר – אחמד ג'עברי – את מצוות העלייה לרגל, לראשונה בחייו. שבועיים לפני החיסול, שהוביל לפרוץ מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, חזר ג'עברי מערב הסעודית, שם ביקר בעיר מכה הקדושה למוסלמים, אל ביתו בעזה. הבוקר (שני) מתפרסם סרטון וידאו קצר של ג'עברי בערב הסעודית, שמהווה למעשה את התיעוד האחרון שלו לפני חיסולו. בסרטון נראה ג'עברי בערב הסעודית כשהוא גלוח-ראש – כמנהג העולים לרגל - ואומר "אללה יביא ניצחון למי שתומך בדת ויביס את נוטשיה. אללה ינקום ביהודים ובאמריקאים". יצויין כי לא ברור מי אחראי לצילום הסרטון.

התיעוד האחרון של אחמד ג'עברי: מתפלל במכה.
ג'עברי מתפלל בערב הסעודית. תיעוד אחרון

לפני כחודש וחצי התראיינה אום-מוחמד, אחת משתי נשותיו של ג'עברי, וסיפרה כי ג'עברי היה מאושר בימיו האחרונים לאחר שהגשים את שלושת חלומותיו הגדולים: "הוא השאיר אחריו צבא חזק, הוא הביא לגיבוש עסקה לשחרור אסירים והוא קיים את מצוות העלייה לרגל - החג'". עוד סיפרה כי כששב מערב הסעודית, הוא הביא לכל חבריו ושכניו מתנות, "כאילו הוא משאיר מזכרות אחרות ממנו", כלשונה. "הלכתי איתו לשוק. ראיתי שהוא רוצה לתת לכל אחד ממכריו מתנה. הוא לא שכח אף אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תיעוד חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של החמאס אחמד ג'עברי בעזה, נובמבר 2012. דובר צה"ל
רכבו של ג'עברי שניות לפני החיסול/דובר צה"ל

אום מוחמד סיפרה עוד כי היום המאושר בחייו של ג'עברי, שכונה גם "אבו מוחמד", היה יום חטיפתו של גלעד שליט ב-2006: "באותו יום הוא היה שמח יותר מאשר ביום חתונתנו. הוא היה מאושר ברמה שלא תיאמן". בנוסף סיפרה כי ג'עברי ייחל למות מות קדושים: "הוא אמר לי 'אם אמות מות קדושים, זה יהיה חסד גדול בעת הזו'. הוא לא פחד מהנשק של ישראל ומהמטוסים שלה. כששמע מטוס F16 בשמיים, הוא התנהג כרגיל לגמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully