וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הפתק הלבן: יחימוביץ' נגד ראש השב"כ לשעבר

טל שלו

22.12.2012 / 14:32

יו"ר העבודה זועמת על יובל דיסקין, שצוטט כמי שאמר שפתק לבן בקלפי יכול להיות "אמירה חזקה". לטענתה, "מדובר בבורות. תמוה שאדם שכל חייו נלחם בקיצונים תורם לחיזוקם"

רואה לו את הלבן בעיניים: יו"ר מפלגת העבודה תקפה היום (שבת) בחריפות את ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, על רקע התבטאות המיוחסת לו בזכות פתק לבן בקלפי. בכתבה שהתפרסמה בשבועון "סופהשבוע" נטען שדיסקין אמר באחרונה בשיחה עם חברים: "פתק לבן נראה לי יותר ויותר כמו אופציה טובה, וזו יכולה להיות גם אמירה חזקה אם רבים היו משתמשים בו. צריך לחשוב איך מחוללים שינוי עמוק ויסודי במדינה שלנו".

באירוע "שבתרבות" שנערך היום בחולון אמרה יחימוביץ': "מדובר בבורות. אין דבר כזה פתק לבן, ואין מפלגת פתק לבן. מי ששם בקלפי פתק כזה נמנע מלהצביע - קולו ניתן למפלגות שעמדתן הפוכה משלו ושהוא סולד מהן, והוא מאבד שליטה על הצבעתו. הליכה לקלפי היא יסוד מיסודות הדמוקרטיה, והיא זכותו וחובתו של כל אזרח שאכפת לו מהמדינה. תמוה הדבר שדיסקין, שכל חייו נלחם בגורמים קיצוניים, תורם לחיזוקם של גורמים אלה".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

יו"ר העבודה שלי יחימוביץ בכנס שדרות, דצמבר 2012. דייב בוימוביץ'
"לקחת חלק בשינוי פניה של המדינה". יחימוביץ'/דייב בוימוביץ'

יו"ר מפלגת העבודה הוסיפה, כי "אם אנשים נורמטיביים שאוהבים את המדינה לא ילכו לקלפי, הם יפקירו את הזירה לשוליים סהרוריים בחברה הישראלית". יחימוביץ' תקפה את דיסקין גם במסגרת פוסט שפורסם היום בעמוד הפייסבוק שלה. היא האשימה אותו ביהירות ותהתה: "מכל מפלגות הבית, ימין שמאל מרכז אין מפלגה אחת שעונה, ולו במשהו, על השקפת עולמו של דיסקין?! זה אני ואפסי עוד?".

עוד נאמר בפוסט: "אל תשמעו לדברי ההבל האלה. לא רק שחובתכם ללכת לקלפי. אני קוראת לכם לקחת חלק בבחירות האלה באופן פעיל ולהתנדב לטובת מפלגות שאתם מאמינים בהן. לקחת חלק בשינוי פניה של המדינה ולהיאבק למען חברה צודקת, כלכלה הוגנת, ומדינה שראוי לחיות בה".

ראש השב"כ היוצא, יובל דיסקין יתארח במועדון  העסקי -אקדמי של אוניברסיטת ת"א, מאי 2011. נמרוד סונדרס
"המשבר המנהיגותי הוא החמור ביותר בעיניי". דיסקין/נמרוד סונדרס

יו"ר מפלגת העבודה גם לא חסכה את שבט לשונה מראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר בראיונות לערוצי הטלוויזיה כי נשיא אירן וראשי חיזבאללה וחמאס ממתינים לראות אם ראש ממשלת ישראל יתחזק או ייחלש בבחירות הקרובות. ב"שבתרבות" בחולון אמרה יחימוביץ', כי לא אחמדינג'ד, נסראללה ומשעל מצביעים בבחירות, אלא אזרחי מדינת ישראל.

לדבריה, "זה מצב חסר תקדים שבו ראש הממשלה אפילו לא מנסה ערב בחירות לומר מה יעשה ומה חזונו, אלא משתמש בהפחדה חסרת שחר כדי להסיט את הדיון הציבורי למחוזות שבהם הוא לא צריך לתת דין וחשבון לציבור. לא נסראללה יצביע בבחירות, אלא המורים, האחיות, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים וכלל אזרחי ישראל שכבר אינם מסתפקים בסיסמאות חלולות".

"יאיר החתיך, ציפי הנקייה ושלי הסוציאליסטית"

במסגרת הכתבה שפורסמה בשבועון "סופהשבוע" טען העיתונאי בן כספית כי דיסקין אמר בשיחה סגורה עם חברים: "המשבר המנהיגותי הוא החמור ביותר בעיניי. 'המנהיגים' שלנו בכלל, ומנהיגי המפלגות המתמודדות בבחירות הנוכחיות בפרט, נתפסים בעיני רבים בין לא ראויים למושחתים, לאופורטוניסטים ועכשוויסטים, הדואגים בעיקר לעצמם, ולא ככאלה ששמים את טובת העם והמדינה מעל הכל".

לראש השב"כ לשעבר יוחסו גם המשפטים הבאים: "ככה אנחנו הולכים לבחירות כשהמרכז היהודי-ישראלי מבולבל לחלוטין בין יאיר 'החתיך' שהיה כתב 'במחנה' ולא ניהל שום דבר בחייו ולא אומר כלום בכל נושא, להוציא אולי קצת על החרדים, לשלי 'הסוציאליסטית' שהציבה תכנית כלכלית חסרת בסיס ונעדרת כל דרך מדינית; לציפי 'הנקייה' בעלת הדרך המדינית אך חסרת דרך בכל תחום אחר".

לקריאה נוספת:
דיסקין נגד נתניהו וברק: "לא מאמין ביכולתם"
גורם מדיני: "דיסקין מתוסכל שלא מונה לראשות המוסד"
נתניהו: אחמדינג'ד ירצה לדעת אם רה"מ התחזק או נחלש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully