וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מרזוק ייבחר בשבוע הבא למנהיג חמאס

ניר יהב

19.12.2012 / 9:27

מועצת השורא צפויה להודיע על סגן ראש הלשכה המדינית כמחליפו של משעל, לאחר שראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה, הסיר את מועמדותו. אבו מרזוק: "לא מאשר או מכחיש"

רויטרס

(צפו בראש הלשכה הנוכחי, חאלד משעל, מבקר בעזה)

מועצת השורא של ארגון חמאס תתכנס בשבוע הבא בדוחה שבקטאר ותבחר את ראש הלשכה המדינית החדש של הארגון, במקום חאלד משעל שהודיע על פרישתו. גורמים פלסטינים המוגדרים מהימנים אמרו הבוקר (רביעי) לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי לפי ההערכות, סגנו הנוכחי של משעל - מוסא אבו מרזוק - צפוי לזכות בתפקיד, "זאת לאחר שהמועמד השני, ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה, הסיר את מועמדותו".

אבו מרזוק כיהן בין השנים 92' ל-96' כראש הלשכה המדינית של חמאס עד שנעצר בארה"ב. במקומו מונה סגנו דאז, חאלד משעל, אשר כיהן בתפקיד ארבע קדנציות רצופות עד שבאחרונה הודיע למועצת השורא – הגוף הקובע בחמאס, הנחשב למקור הסמכות העליון של הארגון – על רצונו לפרוש ולא להתמודד שוב על התפקיד. לפי הדיווחים בחודשים האחרונים, שני המועמדים הבולטים להחליף את משעל היו אבו מרזוק והניה.

אבו מרזוק נשאל הבוקר על ידי העיתון "אל-חיאת" מה תגובתו לכך שהוא בעל הסיכויים הגדולים ביותר להיבחר לתפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס – התפקיד הבכיר ביותר בארגון. "אין מקום לאשר או להכחיש. הדבר הזה תלוי בפגישות פנימיות של הארגון". בהתייחסותו לנושא הפיוס בין פתח לחמאס אמר כי בניגוד לעמדת פתח, לדעתו יש קודם כל להשיג פיוס ולאחר מכן לערוך בחירות לפרלמנט ולנשיאות.

אבו מרזוק נשאל האם חמאס אכן מתכוון להציג מועמד לתפקיד יו"ר הרשות או יו"ר אש"ף: "טרם בחנו את הנושא. עם זאת, אנו לא שוללים זאת על הסף". בתשובה לשאלה האם חמאס מנהל מגעים עם גורמים אמריקאים, ענה: "אין לנו שום בעיה לקיים מגעים עם כל גורם בינלאומי, בין אם מדובר באמריקאי או אחר. עם זאת, אנו שוללים בתוקף קיום מגעים עם הישראלים. ארה"ב רואה בחמאס ארגון טרור שאסור לדבר איתו. לנו, מנגד, אין בעיה לנהל מגעים שיועילו לסוגיה הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully