וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: עשרות הרוגים בהפצצת מחנה פליטים פלסטיני

ניר יהב

16.12.2012 / 15:23

לדברי האופוזיציה, מדובר בפעם הראשונה מאז החלה ההתקוממות שחיל האוויר הסורי תוקף במחנה אל-ירמוכ. דיווח: אסד מתכוון לברוח לאזור חוף הים ולנהל משם את "המערכה האחרונה"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

יותר מ-20 בני אדם נהרגו בתקיפה שביצעו היום (ראשון) מטוסי מיג של חיל האוויר הסורי במחנה הפליטים הפלסטיני אל-ירמוכ שנמצא ליד הבירה דמשק. לטענת האופוזיציה, זו הפעם הראשונה מאז ההתקוממות בסוריה לפני יותר משנה וחצי שבה חיל האוויר הסורי תוקף במחנה הפליטים הפלסטיני הזה. התקיפה כוונה לעבר אזור בית החולים אל-באסל ושכונת ג'אעונה שבמחנה.

אסד הפציץ מחנה פליטים - עשרות פלסטינים נהרגו. צילום מסך
חמאס גינה את "הפשע" באל-ירמוכ/צילום מסך

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר בתגובה להפגזה על מחנה הפליטים הפלסטיני כי מדובר בפשע שאי אפשר להצדיקו. "הפשע שאירע באל-ירמוכ מצער וכואב. יש להוציא את האזרחים הפלסטינים והסורים מחוץ ללחימה".

רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה במקביל מפי גורמי אופוזיציה כי כוחות הצבא הכפופים לנשיא בשאר אסד תקפו את העיר ספירה שבמחוז חלב וכתוצאה מכך נהרגו 15 בני אדם. האופוזיציה פרסמה תמונות זוועה של ההרוגים וטענה כי מדובר ב"טבח" שבוצע על ידי "כנופיותיו של אסד". בתקיפה נוספת לעבר העיר חלאפיא שבמחוז חמה נהרגו 25 בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עשן מיתמר מעל בסיס צבאי בתל שין בסוריה, 15 דצמבר 2012. AP
עשן מיתמר בבסיס צבאי מצפון לחלב/AP

גם באזור דיר א-זור נרשמו עימותים קשים, ולטענת האופוזיציה, חיילי הצבא הסורי החופשי הצליחו להשתלט על כמה מוקדים מרכזיים, בהם בית החולים, לשכת המושל, מכללת ההנדסה הכימית ואחד הגשרים בעיר. לטענת הצבא הסורי החופשי, חייליו עדיין מכתרים את בניין הביטחון הפוליטי בעיר. נכון לשעות הצהריים, מלבד ההרוגים במחנה הפליטים, עד כה נהרגו במהלך היום 59 בני אדם ברחבי סוריה.

בתוך כך, העיתון הבריטי "סנדיי טיימס" דיווח הבוקר כי הנשיא אסד החל להיערך לשלב שלאחר הפלת משטרו. לפי הדיווח, אסד מתכוון לברוח מדמשק לאזור חוף הים ומשם לנהל את "המערכה האחרונה". גורם סורי מסר לעיתון כי לאחר נפילת משטרו לידי המורדים, מתכוון אסד "במקרה הגרוע ביותר" להימלט לעיירת חוף עלווית, בדומה לבריחתו של שליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי, מטריפולי לעיירה בני וליד.

הפגנה בחלב, סוריה, 14 דצמבר 2012. AP
59 הרוגים היום ברחבי סוריה, חלב בסוף השבוע/AP

הגורם הרוסי, שסיפר כי נפגש עם אסד כמה פעמים במהלך ההתקוממות בסוריה, אמר עוד כי הכוחות הכפופים לנשיא הסורי עשויים להמשיך ולהילחם במורדים גם לאחר נפילת דמשק לידי המורדים. "האמריקאים יודעים שנאמניו של אסד קיבלו הכשרה טובה ושיש להם ציוד טוב. עם זאת, אין להם ברירה אלא להמשיך להילחם למען סוף טוב יותר", הוסיף.

העיתון מצטט גם גורמי מודיעין במזרח התיכון שאישרו שאסד אכן מתכונן לנהל את "מערכתו האחרונה" מכפר עלווי שעל חוף הים התיכון. לדברי הגורמים, שבעה גדודים מאנשיו של אסד עברו לאזור עלווי בתחילת החודש, כשאחד מהגדודים הללו נושא נשק כימי. "כוחותיו של אסד שמו מוקשים לאורך הדרכים המובילות לגבולות ופרשו כוחות מיוחדים כדי שיפקחו על הדרכים הללו", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully