וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב תציב בטורקיה טילי פטריוט ו-400 חיילים"

גורמים בוושינגטון ובאנקרה מסרו כי שתי סוללות להגנה מפני טילים יסייעו בהגנה מפני מתקפת טילים אפשרית מכיוון סוריה. אלה יצטרפו לסוללות שיישלחו מגרמניה והולנד

ארצות הברית תחמש את טורקיה בשתי סוללות פטריוט להגנה מפני טילים אשר עלולים להגיע מכיוון סוריה - כך דיווח היום (שישי) ה"ניו יורק טיימס" מפי שני גורמים בטורקיה ובארצות הברית. על פי הדיווח, ארצות הברית תשלח לטורקיה גם 400 חיילים של הצבא האמריקני.

הסוללות האמריקאיות יהוו חלק מהגנה רחבה יותר של טורקיה, שלפני כשבוע נודע כי תקבל עד סוף ינואר 2014, לכל המאוחר, שתי סוללות פטריוט מגרמניה. כמו ארצות הברית, גם ממשלת גרמניה אישרה את שליחתם של 400 חיילים לטורקיה. כמו כן, הולנד הודיעה כי תשלח לטורקיה שתי סוללות פטריוט. כל ששת הסוללות יופעלו על ידי כוחות ברית נאט"ו, ששריה אישרו את הצבתן בשבוע שעבר.

סוללות פטריוט. Quique Kierszenbaum1, GettyImages
בנאט"ו טוענים כי מדובר בהרחבת הכוחות הפועלים ממילא באירופה. סוללת פטריוט/GettyImages, Quique Kierszenbaum1

למרות התוספות הנרחבות למערכת ההגנה של טורקיה, בנאט"ו הדגישו כי לא מדובר במשימה בפני עצמה, אלא בהרחבה של הכוחות הפועלים ממילא בשטח אירופה, ובכך דחו את הטענה כי מדובר בהתערבות הצבאית הפומבית הראשונה של המערב בנעשה במלחמת האזרחים הסורית, שהחלה בחודש מרץ 2011.

תושבים סורים צופים ברכב משורין של צבא טורקיה ליד העיירה ראס אל-עין. סוריה, דצמבר 2012. רויטרס
תושבים סורים מביטים על כלי שריון טורקי מעבר לגבול, השבוע/רויטרס

שליחת הסוללות מגיעה בעקבות בקשה מצידה של טורקיה, אשר הוגשה בתום דיונים רבים בין אנקרה לבית בנות ברית נאט"ו בנושא חילופי האש התכופים בגבול סוריה-טורקיה והחשש מגלישת העימותים לטורקיה. עוד בטרם אישרו שרי הברית את המהלך בשבוע שעבר בבריסל, בחנו כוחות נאט"ו מקומות אפשריים להצבת הסוללות בטורקיה בחודש שעבר. גרמניה, הולנד וארצות הברית הן החברות היחידות בארגון אשר יכולות לספק לטורקיה את הטילים.

ביום רביעי דיווחו גורמים סוריים לתחנת הרדיו האמריקאית NPR כי ארצות הברית ובריטניה מעניקות לכוחות המורדים במשטרו של בשאר אסד אימונים צבאיים בשטח ירדן. על פי הדיווח, ירדן מארחת את כוחות האופוזיציה לאימונים בהפעלת מערכות נגד מטוסים, בסיוע ארצות הברית ובריטניה – אשר ממשיכות להכחיש דיווחים על מעורבות צבאית בסכסוך בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully