וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת המוות של אסד: "פצצות תבערה נגד אזרחים"

12.12.2012 / 17:27

הנשיא הסורי בניסיון נואש להישאר בתפקידו? ארגון זכויות אדם אמריקאי טוען שהרודן הפציץ בפצצות נפלם, זרחן ותרמיט אזורים מיושבים ברחבי המדינה. "גורמות לסבל אנושי נורא"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

כוחות צבא סוריה, הנאמנים לרודן אסד, הטילו פצצות תבערה על אזורים מאוכלסים – כך טוען הארגון האמריקאי Human Rights Watch. בהודעה שפרסם היום (רביעי) הארגון הוא קרא לשלטונות "להפסיק את השימוש בנשק האכזרי במיוחד, הגורם לסבל אנושי".

מרבית התחמושת שנמצאה היא מדגמים סובייטים של הפצצות, אחת מהן משחררת 48 פצצות משנה, שמכסות בסך הכל את שטחו של מגרש כדורגל שלם. הפצצות כוללות חומרי בעירה, דוגמת נפלם, תרמיט או זרחן לבן, שמסוגלים לגרום להצתת אש מהירה בבניינים, ולגרום לכוויות ממשיות ולנזק נשימתי.

קרבות בדמשק, דצמבר 2012. AP
פצצות נפלם נגד אזרחים?/AP

בין היתר, צויין בהודעה כי שימוש בפצצות המסוכנות לפחות בארבעה אזורים – בהם שתי עיירות הסמוכות לבירה דמשק, אידליב שבצפון המדינה, וחומס שבמרכזה. לדברי עדי ראייה, הפצצות הופלו ממטוסי מיג סובייטים, התפוצצו בעודן באוויר - והתפרקו מעל אזורים מיושבים.

"כלי הנשק האלה גורמים לסבל של אזרחים ולנזק נרחב לרכוש כשמשתמשים בו באזורים מיושבים", אמר ראש חטיבת הנשק בארגון, סטיב גוס. "סוריה צריכה להפסיק את השימוש בכלי הנשק הללו, לאור הנזק הנורא שהם גורמים".

על פי ההודעה, "הכוויות קשות לטיפול, במיוחד באזורי לחימה בהם אין אמצעים רפואיים מספקים. הטיפול עצמו עלול להיות מייסר". עוד נכתב כי "הכוויות גורמות לצלקות בלתי הפיכות שעלולות לגרום לנידוי חברתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תצלומים שהפיצה סוכנות הידיעות הסורית מזירת הפיגוע המשולש בחלב. 3 באוקטובר 2012. AP
"המשטר יודע שייכשל". הריסות בחלב/AP

לדברי הארגון, מרבית הממצאים מבוססים על ראיונות שנערכו עם עדי ראייה, ומניתוח חומרי וידאו שהועלו על ידי פעילים לאינטרנט. סוריה לא חתומה על אמנת האו"ם משנת 1980, הכוללת הגבלות על שימוש בפצצות תבערה באזורים מיושבים.

"אסד הוא מפלצת"

בתוך כך, היום הכירו המדינות החברות בקואליציית "ידידי סוריה" באופוזיציה הסורית כנציגה הרשמית של מדינתם. 130 המדינות החברות הודיעו על ההחלטה במסגרת כינוס במרקש שבמרוקו. בטיוטת ההצהרה שפורסמה בתקשורת, קראו המדינות לנשיא אסד "לפנות את מקומו" בהקדם. בנוסף, הודגש כי כל שימוש בנשק כימי מצד המשטר הסורי ייענה ב"תגובה חמורה".

"הגיע הזמן שבמשטר הסורי יחליטו לשים לזה קץ. אנו אומרים להם: 'אתם יודעים שתיכשלו'", אמר בכינוס שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג. כמו כן, פנה לנציגים באולם וציין כי "מכל הפגישות שערכו עד כה, זאת תהיה המשמעותית ביותר".

דברים קשים אף יותר נגד אסד אמר היום ראש ממשלת לבנון לשעבר, סעד חרירי – אשר אתמול הוצא נגדו צו מעצר בסוריה בגין סיוע למורדים. "לבשאר אסד יש את כל המאפיינים של מפלצת", כתב חרירי בהודעה רשמית, וציין כי אסד "איבד כל סמכות מוסרית, הומניטרית ופוליטית. במוקדם או במאוחר הוא ייאלץ להיכנע לצדק שמבקש העם הסורי". בין היתר הוציאה סוריה צווי מאסר נגד חרירי, חבר פרלמנט ממפלגתו של חרירי, וכן נגד חבר אופוזיציה סורי במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully