וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל על הגינוי האירופי: הבנייה לא פוגעת בשלום

טל שלו

10.12.2012 / 20:31

שרי החוץ של האיחוד תקפו את החלטת ישראל לבנות ב-E1, ואף הזהירו מפני בלימת העברת כספי המסים לרשות, אולם בישראל ממשיכים להתעקש: "הפלסטינים מסרבים למשא ומתן ישיר"

בירושלים הביעו צער על "הנוסח החד-צדדי של המסקנות" שפירסמו הערב 27 שרי החוץ של האיחוד האירופי, שהתכנסו היום (שני) לדון בתהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים על רקע הגינויים החריפים באירופה לבנייה הישראלית בהתנחלויות. "ההיסטוריה והעובדות מוכיחות כי ההתיישבות היהודית מעולם לא היוותה מחסום לשלום ועל כן התמקדות האיחוד האירופי בנושא זה מוטעית", נמסר בהודעה שפירסם דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, בעקבות מסקנות שרי החוץ של האיחוד שהביעו "אכזבה עמוקה מתכניות הבנייה החדשות של ישראל בהתנחלויות, המאיימות על מאמצי השלום במקום להחיותם". במשרד החוץ דחו הערב את המסקנות והדגישו כי "השורש להיעדר הסדר היא סרבנות הפלסטינים למשא ומתן ישיר וחוסר נכונותם להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, כפי שהומחש שוב לאחרונה בנאומיהם של אבו מאזן באו"ם ושל חאלד משעל בעזה". העמדה האירופית, אמרו במשרד, היא "חד צדדית שנותנת פרס לסרבנות זו ואיננה תורמת לקידומו של הסכם קבע".

בידוד מדיני: המערב מגנה את ישראל - כותרות אחרונות
סנקציות על ישראל? האיחוד: "כל האופציות נשקלות"
קנדה מצטרפת לביקורת: הרחבת ההתנחלויות לא מועילה
ארה"ב לישראל: חזרו בכם מההחלטה לבנות ב-E1
העולם נגד הבנייה ב-E1: "משבר חסר תקדים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את הקהילה הבינלאומית ואת שתיקתה בנושא התבטאויותיו של מנהיג החמאס חאלד משעל בסוף השבוע. "לא נוכל לקבל שכאשר ישראל בונה בתים בבירה ההיסטורית שלנו, לקהילה הבינלאומית אין בעיה להשמיע קול, אבל כשמנהיגי הפלסטינים קוראים בפומבי להשמדת מדינת ישראל - העולם שותק", אמר נתניהו במפגש עם עיתונאים זרים. "ישראל לא תשתוק. נאמר את האמת, ונגן על זכויותינו כנגד אלה שרוצים להכחיש את העבר שלנו ולמחוק את העתיד שלנו".

מוקדם יותר התכנסו שרי החוץ של האיחוד האירופי בבריסל, לדיון החודשי במזרח התיכון, לאחר שבוע של גינויים חסרי תקדים להחלטה הישראלית להרחיב הבנייה בהתנחלויות בתגובה לשדרוג מעמד הרשות הפלסטינית בעצרת הכללית של האו"ם. "האיחוד האירופי מזועזע עמוקות ומתנגד נחרצות לתכניות הישראליות להרחבת ההתנחלויות בגדה ובמזרח ירושלים, ובמיוחד מהתכניות לפיתוח אזור E1", נכתב במסמך המסקנות של מועצת שרי החוץ. בהמשך לגינויים ולזימוני השגרירים, האיחוד הביע התנגדות נחרצת לתוכניות באזור E1 המחבר בין מעלה אדומים לירושלים, והזהיר כי "אם התכנית תיושם היא עשויה לפגוע קשות בסיכויים להגיע להסדר הסכסוך במשר ומתן ותחתור תחת היכולת להגיע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים", וכן הביעו דאגה מכך שהתוכנית עשויה להוביל ל"טרנספר כפוי של אוכלוסייה אזרחית פלסטינית".

האיחוד הזהיר את ישראל מאי-העברת כספי המסים לרשות

כמו כן, האיחוד האירופי קרא לשני הצדדים להימנע מפעולות חד צדדיות, ובין היתר הזהיר את ישראל מצעדי ענישה שעשויים לפגוע במצבה הכלכלי של הרשות הפלסטינית, וקרא לישראל להמשיך להעביר את כספי המסים של הרשות הפלסטינית, כפי שנקבע בהסכמים, ובניגוד להחלטת הדרג המדיני בשבוע שעבר. "כל פעולה שכזו תפגע במנגנוני שיתוף הפעולה הקיימים בין ישראל והרשות הפלסטינית ולכן תפגע בסיכוי לחידוש המשא ומתן", נמסר בהצהרת האיחוד.

האיחוד שב והדגיש כי עמדתו היא "שההתנחלויות בלתי חוקיות תחת החוק הבינלאומי ומהוות מכשול לשלום". לאור ההתפתחויות האחרונות והמהלך הפלסטיני באו"ם, האיחוד הדגיש כי "עכשיו זה הזמן לקחת צעדים נחושים וקונקרטיים לקראת שלום" וקרא לחידוש של משא ומתן ללא תנאים מוקדמים. עם זאת, שרי החוץ לא הטילו צעדים ממשיים על ישראל בעקבות ההחלטה לקדם בנייה בהתנחלויות, ורק הדגישו כי "האיחוד יעקוב מקרוב אחר המצב והשלכותיו הרחבות יותר, ויפעל בהתאם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"אירופה לא מכירה בשום שינוי בגבולות 67'"

"האיחוד לא יכיר בשום שינוי בגבולות ‭,'67‬ כולל בירושלים, שלא יסוכם בין הצדדים‭"‬, הדגישו היום באיחוד, תוך אישרור החלטה של מועצת השרים ממאי האחרון, בה הודגש כי "האיחוד האירופי וחברותיו מחויבים ליישם באופן מלא ויעיל את החקיקה וההסכמים עם ישראל בנוגע למוצרים מההתנחלויות", וכן כי ההסכמים הכלכליים בין האיחוד ובין ישראל לא חלים על השטחים "שנכבשו בידי ישראל בשנת ‭,1967‬ הכוללים את רמת הגולן והגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים‭."‬

בסיום מסמך המסקנות התייחסו שרי החוץ של האיחוד גם להפסקת האש ברצועת עזה, וקראו לישראל להבטיח את אספקת הסיוע ההומניטרי לתושבי הרצועה. כמו כן, האיחוד הביע דאגה חמורה מהמשך זרימת האמל"ח לרצועה, ואמר כי "יש לטפל בבעיה בדחיפות". האיחוד שב והדגיש את מחויבותו הבסיסית לביטחון ישראל והצהיר כי "האיחוד האירופי ימשיך להתנגד למי שמשתמש באלימות כדי להשיג מטרות פוליטיות", וגינה בחריפות את הצהרות ראשי החמאס השוללות את זכותה של ישראל להתקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully