וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן: "שימוש בנשק כימי בסוריה יהיה פשע מקומם"

7.12.2012 / 15:56

בביקור במחנה פליטים סורי בטורקיה אמר מזכ"ל האו"ם כי אין לו דיווח מאומת בנושא, אך כי אם יעשה זאת אסד, "יהיו לכך השלכות עצומות". "הדרך הצבאית היא מבוי סתום", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, התייחס היום (שישי) לדיווחים שהתפרסמו בימים האחרונים אודות כוונתו של נשיא סוריה, בשאר אסד, לעשות שימוש בנשק כימי, לאור מצבו הנואש של משטרו. באן אמר כי לא ידוע לו על דיווחים מאומתים שאסד מתכוון לעשות שימוש בנשק כימי, אך הוסיף כי אם אכן ייעשה בו שימוש, הדבר יהיה "פשע מקומם" עם "השלכות עצומות". "לאחרונה קיבלנו התרעות לפיהן ייתכן שהממשלה הסורית מתכוננת להשתמש בנשק כימי. אין לנו כל אישור רשמי לעניין", אמר באן בתום ביקור במחנה פליטים סורי בטורקיה.

נשיא סוריה בשאר אסד מארח את מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, דמשק, 18 בינואר 2009. AP Photo/SANA, AP
"לפעול באופן נחוש כדי לסיים את המשבר". אסד ובאן/AP, AP Photo/SANA

בנוסף קרא מזכ"ל האו"ם לקהילה הבינלאומית ולמועצת הביטחון של האו"ם לפעול בשיתוף פעולה ובאופן החלטי כדי לסיים את המשבר בסוריה. המזכ"ל ציין כי רק פתרון מדיני עשוי לשים סוף לאלימות המתמשכת. "אני קורא לקהילה הבינלאומית, ובמיוחד למועצת הביטחון של האו"ם, לעמוד מאוחדים ולפעול באופן נחוש כדי לסיים את המשבר. הדרך הצבאית היא מבוי סתום. היא רק ממלאת את הרחובות ביותר דם, ואת מחנות הפליטים – ביותר דמעות", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

פנטה: "שימוש בנשק כימי - חציית קו אדום"

הלילה הודיע שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, כי לידי ארצו הגיע מידע מודיעיני שמעלה "חששות חמורים", לפיהם אסד שוקל ברצינות שימוש בנשק כימי נגד כוחות המורדים. "אנו מאוד מודאגים, כי בעוד שהאופוזיציה בסוריה מצליחה להתקדם, המשטר שוקל ברצינות שימוש בנשק כימי נגד בני עמו", אמר. בשיחה עם עיתונאים בוושינגטון, הזהיר פנטה כי "כל העולם צופה במעשיו" של אסד, וכי שימוש בנשק מסוג זה יגרור השלכות חמורות. "אין בכוונתי לדון כאן בהשלכות, אבל אני חושב שאפשר להגיד ששימוש כזה יהיה בגדר חציית קו אדום", אמר.

גם מחלקת המדינה האמריקאית הביעה הלילה דאגה מהתחזקותן של קבוצות קיצוניות בסוריה, הכוללות לטענתה גם את אל-קאעדה. דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, אמר לכתבים כי "למרות שמדובר בחלק קטן יחסית בכוחות ההתנגדות לאסד, אנו יודעים כי קבוצות אלה ינסו לנצל את מצב המשבר שאסד טיפח בשנה האחרונה".

אתמול דיווחה רשת NBC כי צבאו של אסד הטעין את הכימיקלים המרכיבים את גז העצבים הקטלני סארין לפצצות אוויריות. לפי הדיווח, הצבא ממתין כעת להוראה מהנשיא להשתמש בהן נגד אזרחים המתנגדים למשטרו. הדיווח התבסס על גורמים אמריקאים, שהדגישו כי לפי שעה הפצצות עדיין לא הועמסו על מטוסי הקרב, וכי אסד עדיין לא נתן את ההוראה לעשות זאת. עם זאת, אמר אחד הגורמים כי אם יחליט אסד לממש את הפעולה, "יהיה לעולם מעט מאוד מה לעשות על מנת לעצור אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully