וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל בביקור ברצועה: "היום עזה, בהמשך כל פלסטין"

ניר יהב

7.12.2012 / 13:40

ראש הלשכה המדינית חצה את מעבר רפיח, התקבל על ידי ראש ממשלת חמאס, ונישק את אדמת עזה. "הגעת משעל היא רגע היסטורי לעם הפלסטיני וניצחון עבור עמנו", אמר הניה

רויטרס

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הגיע בצהריים (שישי) לביקור היסטורי ברצועת עזה על מנת לקחת חלק באירועים לציון 25 שנה לייסוד ארגונו. עם הגעתו הוא התקבל על ידי שורה של אישים, ובראשם ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, שחיבק אותו. לאחר מכן כרע משעל על ברכיו ונישק את אדמת עזה.

חאלד משעל מנשק את אדמת עזה עם הגעתו, 7 דצמבר 2012. רויטרס
משעל מנשק את אדמת עזה עם הגעתו/רויטרס

במסיבת העיתונאים המשותפת עם הניה במעבר רפיח אמר משעל: "היום עזה, מחר רמאללה, ולאחר מכן ירושלים וכל פלסטין". משעל סיפר כי זהו ביקורו הראשון בעזה זה 37 שנה והוסיף כי הוא מקווה לבקר בעזה בשנה הבאה, לאחר הסכם הפיוס עם פתח. "אני מקווה למות כשהיד על אדמת עזה, שכן עזה - בעמידתה האיתנה - הצליחה לנצח את האלימות הציונית ואת ממשלת ישראל", אמר. "היום, עם כניסתי לרצועת עזה, נולדתי בפעם השלישית. הפעם הראשונה הייתה כשנולדתי, הפעם השנייה הייתה כשניצלתי מניסיון החיסול והיום זו הפעם השלישית. אני מקווה שהפעם הרביעית תהיה כשנשחרר את כל פלסטין". הניה הכריז במסיבת העיתונאים כי "הגעתו של משעל היא רגע היסטורי לעם הפלסטיני וניצחון עבור עמנו".

משעל ביקר עם יתר בכירי משלחת חמאס בביתו של מייסד חמאס השייח' אחמד יאסין בשכונת סברה בעיר עזה. "השייח' יאסין היא מי שהבטיח ללכת בדרך הפיוס, חיזוק האחדות הלאומית והמאבק בכובש יחדיו. זהו יום אדיר, זהו רגע אדיר. מהבית הזה צמחה דרך הג'יהאד וההתנגדות. כולנו הולכים בדרכו של יאסין". משעל צפוי לבקר גם בביתו של אחמד ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס שחוסל בתחילת מבצע עמוד ענן, וכן בבית משפחת דלו, ש-12 מבניה נהרגו במהלך המבצע.

בכיר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, שנמצא אף הוא במשלחת של בכירי חמאס שהגיעה לעזה, כתב בעמוד הפייסבוק שלו בעקבות הגעת המשלחת לעזה: "אלו רגעים היסטורים שלא נשכח. אנו עכשיו בעזה, בפלסטין האהובה. קשה לי לתאר את הרגשות שלי. אין לי מילים לתארן. אני חש אושר עילאי להיכנס למולדת ולנשק את אדמתה הטהורה. זהו הרגע המאושר בחיי. כמה נהדר לפגוש את תושבי עזה. בלי פלגי ההתנגדות, לא היינו עומדים כאן. תודה לגדודי אל-קסאם הגיבורים וליתר הלוחמים. היום אנו בעזה - מחר בירושלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חאלד משעל ואיסמעיל הנייה בעזה, 7 דצמבר 2012. רויטרס
חוגגים בעזה. משעל והניה/רויטרס

טרם הביקור כתב רישק בעמוד הפייסבוק שלו כי שאל את משעל מה הוא מרגיש לקראת ההגעה לעזה. "משעל אמר לי - אני כבר לא יכול לחכות", כתב.

משעל עומד בראש משלחת של בכירי חמאס, ביניהם סגנו מוסא אבו מרזוק, וכן בכירי הלשכה המדינית מוחמד נסר, סאלח עארורי ועיזאת א-רישק. אלפים מתושבי עזה יצאו לרחובות כדי לקבל את שיירתו של משעל. במקביל, דיווחה התקשורת הערבית כי פעילי הזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם - התפרשו ברחבי הרצועה כדי לאבטח את הביקור.

מזכ"ל ארגון הג'יהאד האיסלמי, רמדאן שלח וסגנו, זיאד נחאלה, לא הגיעו לרצועת עזה יחד עם משעל ושאר בכירים התנועה. הג'יהאד האיסלמי פרסם הודעה שבה נמסר כי "מצרים עדכנה את הנהגת הג'יהאד כי ישראל איימה לבטל את הסכם הפסקת האש אם שלח ונחאלה ייכנסו לעזה, כלומר היא רצתה לפגוע בהם".

מוקדם יותר, בעת ההמתנה למשעל במעבר רפיח, אמר הניה לרשת אל-ג'זירה: "ישראל תשקול פעמים רבות לפני שהיא חושבת לפגוע באורח שלנו. ישראל רוצה להציב מחסומים בין חמאס בשטחים לבין חמאס בחו"ל, אלא שהיום עזה חופשית ומעבר רפיח פתוח, והמנהיגים מגיעים בקלות. עם זאת, אנו לא שוללים על הסף אפשרות שישראל תעשה משהו טיפשי, אולם העם הפלסטיני יגרום לישראל לחשוב עשרות פעמים לנקוט בצעד כלשהו".

חאלד משעל ואיסמעיל הנייה בעזה, 7 דצמבר 2012. רויטרס
"מקווה לבקר בעזה בשנה הבאה"/רויטרס
כוחות חמאס ברצועה לקראת בואו של חאלד משעל, 7 דצמבר 2012. רויטרס
כוחות חמאס התפרסו בעקבות הביקור/רויטרס

בהמשך היום צפויה המשלחת לבקר ב"בתי משפחות השהידים". ברחבי רצועת עזה נתלו דגלי חמאס וכן שלטים שעליהם מופיעות תמונותיהם של משעל ויאסין. על השלטים נכתב: "העם הפלסטיני, תנועת האחים המוסלמים וארגון חמאס מברכים את המפקד הגדול חאלד משעל ואת בכירי הלשכה המדינית של חמאס - אהלן וסהלן, ברוכים הבאים".

ישראל לא העניקה ערבויות למצרים שלא לפגוע במשעל

רעייתו של משעל הגיעה כבר אתמול, בלוויית 14 מבני משפחתם לרצועת עזה. מקורות פלסטיניים אמרו הבוקר לעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, כי ישראל לא העניקה ערבויות למצרים שלא לפגוע במשעל במהלך הביקור. עד כה לא ברור אם מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, רמדאן שלח, יגיע אף הוא להשתתף בחגיגות של חמאס בעזה מחשש שישראל תפר את הפסקת האש ותנסה לפגוע בו.

בנוסף למשלחת של בכירי חמאס, צפויות להגיע לעזה משלחות ערביות ואיסלמיות רבות על מנת לקחת חלק בחגיגות חמאס. גם ראשי פתח ברצועת עזה ישתתפו בעצרת מחר, דבר המרמז על ההתקרבות בין שני הארגונים בעקבות מבצע "עמוד ענן".

טיל שהוצב בבמה שהוכנה לכבוד הגעתו של חאלד משעל בעזה, 7 דצמבר 2012. רויטרס
הבמה כבר מוכנה לקראת משעל/רויטרס

על הבמה הגדולה בעזה, שעליה תיערך העצרת המרכזית מחר בצהריים, נבנה כבר דגם מקרטון של טיל מסוג M75 אשר נורה במהלך מבצע "עמוד ענן" לעבר גוש דן. בנוסף הגיעו במיוחד לרגל החגיגות גם 15 מבני משפחתו של אחמד ג'עברי, המתגוררים בחברון. הם עברו לירדן, משם טסו למצרים ומשם נכנסו לעזה. גם אסירים שישראל גירשה לחו"ל במסגרת עסקת שליט הגיעו בימים האחרונים כדי לקחת חלק בחגיגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully