וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ירדן ברמאללה: "השלב הבא - חזרה למשא ומתן"

ניר יהב

6.12.2012 / 17:32

המלך עבדאללה נפגש עם אבו מאזן במסגרת הביקור הראשון של מנהיג ערבי ברשות מאז השדרוג באו"ם. שר החוץ הפלסטיני ציין שעמדות המנהיגים מתואמות וכי היחסים עם ירדן מיוחדים

עריכה: מיכאל ברגמן

עבדאללה מלך ירדן הגיע היום (חמישי) לביקור בן כמה שעות ברמאללה, שבמהלכו נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן ובירך אותו על שדרוג מעמדה של הרשות באו"ם למעמד של מדינה משקיפה. עבדאללה נחת עם פמלייתו במתחם המוקטעה שברמאללה והוא התקבל שם בכבוד מלכים. במהלך הפגישה בישר אבו מאזן לעבדאללה כי עיריית רמאללה החליטה לקרוא כיכר על שמו "כאות הוקרה למלך על תמיכתו בפלסטין ובסוגיה הפלסטינית".

מלך ירדן עבדאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בביקור ברמאללה, 6 דצמבר 2012. רויטרס
קבלת פנים חגיגית, רמאללה היום/רויטרס

שר החוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, מסר בתום הפגישה כי שני האישים דנו בדרכים לתאם את הצעדים שיבואו בעקבות שדרוג מעמד הרשות באו"ם. "התפיסות של שני המנהיגים לגבי כל הסוגיות מתואמות לגמרי", הוסיף. "שני הצדדים גם מסכימים לגמרי שהשלב הבא הוא החזרה לשולחן המשא ומתן עם ישראל, שמטרתו לגבש הסכם קבע, ובמקביל להשקיע מאמצים עד שפלסטין תתקבל כחברה מלאה באו"ם כמדינה".

ביקורו של עבדאללה הינו הביקור הראשון של מנהיג ערבי ברשות הפלסטינית מאז ההחלטה לשדרג את מעמד הרשות באו"ם. למלך הירדני התלוו גם ראש הממשלה עבדאללה סנור ושר החוץ נאסר ג'ודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מלך ירדן עבדאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בביקור ברמאללה, 6 דצמבר 2012. רויטרס
"יחסים מיוחדים בין מדינות אחיות". אבו מאזן ומלך ירדן/רויטרס

השר מאלכי אמר כי ביקורו של עבדאללה הוא ביקור "היסטורי" ואמר כי היחסים בין הרשות לבין ירדן הם יחסים "מיוחדים" בין שתי מדינות "אחיות". מאלכי הוסיף: "אנו מודים למלך ולממשלת ירדן על העניין הסיוע הרב שהעניקו לנו בדרכנו לשדרג את מעמדנו באו"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully