וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צבא סוריה חימש פצצות בגז עצבים, ממתין לאישור מאסד"

גורמים אמריקאים מסרו לרשת NBC כי צבא סוריה ממתין להוראת הנשיא להשתמש בגז העצבים הקטלני סארין נגד האזרחים המתקוממים נגד המשטר. הפצצות עדיין לא הוטענו על גבי מטוסים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

צבא סוריה הטעין את הכימיקלים המרכיבים את גז העצבים הקטלני סארין לפצצות אוויריות, והוא מחכה להוראה מהנשיא, בשאר אסד, להשתמש בהן נגד האוכלוסייה האזרחית, המתנגדת למשטרו – כך דיווחה הלילה (חמישי) רשת NBC, לפי גורמים אמריקאים שהדגישו כי לפי שעה הפצצות עדיין לא הועמסו על מטוסי הקרב, וכי אסד עדיין לא נתן את ההוראה לעשות כן. עם זאת, לדברי אחד הגורמים, אם אסד יחליט לתת אור ירוק, "יהיה לעולם מעט מאוד מה לעשות על מנת לעצור אותו".

אתמול דיווח העיתון "טיימס" הבריטי כי ארצות הברית ובעלות בריתה, בהן ישראל, ערוכות למתקפה קרקעית בסוריה, במקרה של שימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי. הגורמים האמריקאים אמרו כי עד אמש לא הייתה ראיה ממשית לכך שצבא סוריה החל בתהליך של ערבוב הכימיקלים המרכיבים את גז העצבים. לדבריהם, הלילה החשש הגדול ביותר שלהם התממש - הכימיקלים עורבבו והוטענו לתוך הפצצות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לסוריה ארבעה מרכזים עיקריים לייצור נשק כימי וכמה בסיסים נוספים הפזורים בגבולות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, חזרה אתמול על האזהרה לנשיא אסד לבל יעשה שימוש בנשק כימי. "ארצות הברית מודאגת מאפשרות שנשיא סוריה יעשה שימוש בנשק כימי או יאבד את השליטה עליו, לאור מצבו הנואש של משטרו", אמרה קלינטון לאחר פגישת שרי החוץ של ברית נאט"ו, שבה הסכימו המשתתפים על שליחת סוללות טילי פטריוט לטורקיה השכנה. קלינטון ציינה כי ארצה הבהירה לסוריה ששימוש בנשק כימי יהווה חציית "קו אדום". "כחלק מההסכמה המוחלטת של כולנו בנושא, שיגרנו מסר חד-משמעי ששימוש בנשק כימי יהיה חציית קו אדום, ושאלה שיעשו זאת ייחשבו אחראים לכך", אמרה קלינטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אובמה: "שימוש בנשק כימי לא מקובל לחלוטין"

מזכירת המדינה האמריקאית הוסיפה כי "בסופו של דבר, מה שאנחנו צריכים לחשוב עליו הוא שינוי פוליטי בסוריה, שצריך לקרות מהר ככל שניתן. אני מאמינה שנפילתו של המשטר היא בלתי נמנעת. נשאלת השאלה כמה אנשים צריכים עוד למות לפני שזה יקרה". בעקבות איום של הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, לפיו שימוש בנשק כימי יהיה "לא מקובל לחלוטין", הודיעה השבוע ההנהגה בדמשק כי אין בכוונתה לתקוף את אזרחיה.

עם זאת, בכירים אמריקאים העידו כי הממשלה הסורית הורתה ליחידות הצבאיות האמונות על הנשק הכימי "להיות בכוננות", דבר שהתפרש על ידי וושינגטון כהוראה להתחיל בהבאת המרכיבים הנחוצים בתהליך החימוש הכימי. תהליך זה כרוך בערבוב כימיקלים הבונים את גז העצבים הקטלני סארין, בו ניתן לעשות שימוש בפגזי ארטילריה ובפצצות אוויריות, אמרו הבכירים. לצד זאת, הדגישו כי אין כל ראיות לכך שהתהליך החל. גז העצבים סארין מוגדר כנשק כימי בעל השפעה קטלנית. בשנת 1988 הרג צבא עירק, בהוראת הנשיא לשעבר, סאדם חוסיין, 5,000 מורדים כורדים בתקיפה בודדת תוך שימוש בגז העצבים סארין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully