וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים משביתים גנים בעפולה: "מרעיבים את ילדינו"

קובי דוד

4.12.2012 / 21:07

כשבעים ילדים בני 3-4 לא זוכים לקבל ארוחות חמות בגנים בשל דרישת ההורים לספק מזון בעל הכשר מחמיר מזה שאישרה הרשות המקומית. עיריית עפולה: "הם מסרבים לקבל הזנה"

עשרות ילדים מעפולה בגילאי 3-4 לא זוכים לאכול ארוחת צהריים חמה בשני גנים בעיר, בשל מחלוקת בין ההורים לבין העירייה בנוגע לכשרות המזון שניתן לילדים.

הוריהם של כשבעים ילדים בגנים "רעות" ו"הדסים" פתחו הבוקר (שלישי) בשביתת מחאה בשל מה שהגדירו "היעדר טיפול ראוי" בילדיהם סביב נושא ההזנה. ההורים, המזוהים עם תנועת חב"ד, דרשו בתחילת השנה לקבל את ארוחת הצהריים מספק מזון שמעניק הכשר מחמיר – אשר לא אושר על ידי עיריית עפולה. חרף דרישתם, הרשות המקומית לא נענתה לבקשה והודיעה כי המזון יינתן על ידי הספק שזכה במכרז ההזנה מטעם משרד החינוך.

"העירייה מרעיבה את ילדינו", סיפר יו"ר ועד הגנים, יוסף אסרף שהעיד כי ילדים רבים לא אוכלים במהלך כל יום הלימודים נוכח הבעיה. "החורף כבר הגיע, וגם לילדים שלנו מותר לשתות מרק חם, במקום לגווע ברעב", ציין בזעם. הורה אחר אמר: "ילדים רעבים לא יכולים ללמוד ולהיות מרוכזים".

"ההורים מנסים להפעיל לחץ"

בעקבות המחלוקת נועד ועד הורי הילדים עם גורמים באגף החינוך בעיר, על מנת למצוא פתרון מספק. בהחלטה משותפת נקבע כי עיריית עפולה תממן מחצית מהסכום הנדרש על מנת לקבל את שירותיו של הספק בעל הכשרות הנדרשת. החצי הנוסף, כך הוחלט, יגיע מכיסם של ההורים.

חרף ההחלטה, ההורים לא קיימו את חלקם וכך נוצר מצב שהילדים לא זוכים לקבל את ארוחות הצהריים. "ההורים מסרבים לקבל הזנה, שמספקים לגנים זכייני קרן רש"י מטעם משרד החינוך", אמרו בעיריית עפולה. לדברי גורמים שם, ההורים בגן מתעקשים לקבל ארוחות ממטבח של ספק חב"ד במגדל העמק, ספק שלא אושר ולא זכה במכרז.

"מינהל החינוך של עיריית עפולה, היה מוכן ללכת לקראת ההורים, לפנים משורת הדין, ובתנאי שההורים ישתתפו ב-50% מהעלות שדורש הספק שלא אושר במכרז. נכון ליום זה, לא שילמו כל ההורים. ההורים מנסים להפעיל לחץ באמצעים שונים, כולל השביתה".

בוועד ההורים נטען מנגד כי "עיריית עפולה ,לכאורה, חרטה על דגלה להשקיע בחינוך. מילים לחוד ומעשים לחוד".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לסיפור שנושא ההזנה בגנים מצוי בתחום הסמכות , האחריות והטיפול הבלעדיים של הרשות המקומית כאשר ההורים שותפים להחלטות , לנהלים וללוגיסטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully