וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו תמגן את טורקיה: "חשש מהנשק הכימי של אסד"

שרי הברית מתכנסים בבריסל כדי לאשר את הצבת סוללות הפטריוט בגבול הטורקי, חרף התנגדותו של פוטין שבא אמש לאיסטנבול. מזכ"ל נאט"ו: שימוש בנשק כימי יגרור תגובה מיידית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נאט"ו מבהירה כי כל שימוש שתעשה ממשלת סוריה בנשק כימי יגרור "תגובה מיידית" מצד הקהילה הבינלאומית. מזכ"ל הברית, אנדרס פוג רסמוסן, אמר היום (שלישי) כי בשל החשש הגובר שסוריה תשתמש בנשק כימי, עלה צורך גובר להציב סוללות טילי פטריוט בטורקיה. רסמוסן דיבר בבריסל בפתיחת כינוס של שרי חוץ של הברית הצפון-אטלנטית, במהלכו אמורים השרים לדון בהצבת הטילים. לכינוס הגיע גם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שאתמול ביקר בטורקיה עם הנשיא ולדימיר פוטין, ונפגש עם ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, שדחקו במוסקבה לתמוך ברעיון, והפצירו בה להפסיק לממן את המשטר הסורי.

רסמוסן אמר לפני הפגישה בבריסל כי הוא תומך בהצבת טילי הפטריוט בטורקיה, משום ש"מאגרי הטילים והנשק הכימי של סוריה מהווים חשש גדול". הוא לא פירט איזה סוג של תגובה עשויה נאט"ו לנקוט במקרה שנשיא סוריה, בשאר אסד, יורה לצבאו להשתמש בנשק כימי נגד המורדים.

מלחמת האזרחים בסוריה || כותרות נוספות
אובמה לאסד: "אם תשתמש בנשק כימי - תישא בתוצאות"
המורדים הסורים: "אם נשתלט על הנשק הכימי - נפרקו"
למה ישראל מאיימת לתקוף את מאגרי הנשק הכימי? // פרשנות

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נפגש עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. איסטנבול, 3 בדצמבר 2012. רויטרס
ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, בפגישתו עם הנשיא הרוסי, פוטין/רויטרס

אתמול דיווח האתר הטכנולוגי wired כי ארה"ב הבחינה בשבוע שעבר שמדענים המועסקים במשטר הסורי החלו לשלב את החומרים הדרושים להכנת סארין - גז עצבים המורכב משני מרכיבים, איזופרופנול ומטילפוספוניל. החומרים מאוחסנים בנפרד, כדי לצמצם את האפשרות לתאונות עבודה. הדיווח התבסס על מקור אמריקני יחיד, שאמר ל-wired כי הפעילות הסורית מתרכזת בלב המדינה, וכי עתה, כל שנותר הוא שאסד ייתן את האות לשלב האחרון של החימוש. "הם הגיעו לשלב שבו הם יכולים להטעין את זה על מטוס ולהפיל את זה ממנו", צוטט המקור האמריקני.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
בסיס של חיל האוויר הסורי בכפר א-גוטה שבפאתי דמשק, שחיילי הצבא הסורי גורשו ממנו על ידי המורדים. נובמבר 2102. רויטרס
טיל שנתפס על ידי המורדים בבסיס נטוש ליד דמשק. המשטר עדיין מחזיק בנשק רב/רויטרס

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שיגר אתמול אזהרה נוספת לנשיא אסד, והתריע כי שימוש בנשק כימי נגד כוחות האופוזיציה יגרור השלכות חמורות. אובמה אמר כי "זו תהיה טעות טרגית" וכי אסד ייחשב לאחראי האישי לכך". במקביל, דיווח המגזין "אטלנטיק" כי משרד ראש הממשלה בירושלים שיגר אנשי מוסד לעמאן, ובפיהם מסרים לגבי תקיפה אפשרית בסוריה. לפי הדיווח, לאנשי המוסד נאמר כי "זה לא הזמן".

הבוקר, הודיע נציג של כוחות האופוזיציה כי אם חייליו ישימו את ידיהם על מאגרי הנשק הכימי של אסד, הם ידאגו לנטרל אותו. סגן מפקד "הצבא הסורי החופשי", עארף אל-חמוד, התראיין לעיתון "א-שרק אל-אווסט", ואמר כי מאגרי הנשק הכימי נמצאים באזורים הרריים בחומס ובדמשק, וכי יש יחידות עלית ששומרות עליהן. "אם נצליח לשים ידינו על הנשק הכימי - נעביר אותו למומחים כדי שיפרקו אותו, אך אם המשטר יחליט לעשות בו שימוש – אין לנו כרגע את האמצעים להשבית את השימוש בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully