וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולים תומכים באחיות: "למרות העומס, מבינים אותן"

שביתת האחיות נותנת את אותותיה בבתי החולים ובמרפאות ברחבי הארץ, אך לפי שעה החולים מביעים סבלנות. נציגי השובתים הפגינו: "לא ניכנע גם אם נקבל צווי מניעה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

בכמה בתי חולים ברחבי הארץ הורגש בצהריים עומס בשל שביתת האחיות שהחלה הבוקר (שני). השביתה היא חלק מצעדים ארגוניים בהם נקט ארגון האחיות, בשל טענות למחסור בכוח אדם ופגיעה בחולים. הנפגעים העיקריים מהשביתה - החולים עצמם - דווקא גילו הבנה לטענות השובתים. "זה מקומם, אבל אנחנו מבינים את המצוקה שלהן. מישהו בממשלה צריך להרים את הכפפה ולפתור את זה מיד", אמר אחד החולים בבית החולים אסף הרופא.

בהפגנת השובתים מחוץ לבית החולים אסף הרופא, אמרה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן: "לא מתקיים משא ומתן עם האוצר, לא יושבים איתנו, דוחים אותנו עוד ועוד. אנחנו לא מוכנים שינצלו את טוב לבנו ואת המסירות שלנו לחולים". לדבריה, השביתה תימשך עד שיימצא פתרון למצוקת השכר ולתנאי האשפוז בבתי החולים. "גם אם יוציאו לנו צווי מניעה לא ניכנע", הבהירה.

שביתת אחיות בבית החולים אסף הרופא, דצמבר 2012. דרור עינב
"האוצר לא יושב איתנו". הפגנת השובתים בביה"ח אסף הרופא, היום/דרור עינב

בשל העומס בחדר המיון של בית החולים רמב"ם בחיפה, הנהלת בית החולים הוציאה הודעה בה מתבקש הציבור להימנע מלהגיע למקום אלא במקרים דחופים. גם בבית החולים אסף הרופא נותנת השביתה את אותותיה: בחדר המיון מתנהלת העבודה כסדרה, בשל העובדה שהשביתה אינה מתקיימת בה, אולם במרפאות החוץ ובמחלקות האשפוז מורגש עומס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שביתת אחיות בבית החולים ברזילי באשקלון,דצמבר 2012. דייב בוימוביץ'
החולים נפגעים, ומבינים. בית החולים ברזילי, הבוקר/דייב בוימוביץ'

"אני אחרי ניתוח והגעתי לבדיקה, לה חיכיתי שעתיים. זה המון זמן", סיפר חולה באסף הרופא. "אבא שלי מאושפז כאן והוא היה צריך לעבור היום בדיקה מאוד חשובה, אותה אישרו לנו באופן חריג, אך בגלל שהאחות שעושה את הבדיקה שובתת - הוא לא יכול לעבור אותה", הוסיפה בתו. "לצערנו, הניסיון מלמד שרק בשביתה אפשר להשיג מה שצריך", הוסיף חולה אחר בבית החולים. "האחיות עובדות במסירות וצריך לתגמל אותן, זה בא על חשבון החולים אבל אין ברירה אחרת".

"המקצוע לא אטרקטיבי, אחיות רבות נוטשות אותו"

בבית החולים ברזילי מבוצעים בעת השביתה ניתוחי חירום בלבד. "מי שיסבול זה מטופלים שנדחים לא פעם ולא פעמיים בגלל העומס או בגלל המלחמה, אבל אין ברירה - זו הדרך היחידה ליצור לחץ כדי שמישהו ישמע אותנו ויטפל בבעיה", הסבירה יו"ר ועד האחיות בבית החולים, אסנת חמו. "אנחנו מוחים על השכר שלנו, המקצוע לא אטרקטיבי, אחיות רבות פשוט נוטשות אותו", ציינה לינדה פרז, אחות בבית החולים.

שביתת אחיות בבית החולים ברזילי באשקלון,דצמבר 2012. דייב בוימוביץ'
הרופאים נדרשים לסייע בעבודת האחיות. בית החולים ברזילי, היום/דייב בוימוביץ'

שרון ברוכא, רופא מתמחה בבית החולים ברזילי, אמר כי "השביתה מוצדקת, כי האחיות עובדות מאוד קשה ונושאות את הנטל היום-יומי של מספר גדול מאוד של חולים". לדבריו, השביתה פוגעת גם ברופאים: "אנחנו צריכים לסייע לחולים בבדיקות הדם, בהאכלה ובפעילות השוטפת, כי האחיות לא עובדות. אנחנו בבעיה".

למרות הקשיים בבית החולים ברזילי, ישנם חולים שמבינים את מצוקת האחיות וזונחים לרגע את מצוקתם שלהם. "אני מאושפז ממוצאי השבת, אבל אני קורא להציל את האחיות", אומר דוד מונטיפיורי. "הן עובדות מהבוקר עד הערב, עד אמצע הלילה, עם ילדים ועם בעיות. הן מצילות חיי אדם ושטייניץ יושב ומוציא מיליונים על דברים אחרים. אני שמח שניתנה לי ההזדמנות לזעוק את הזעקה שלהם, כי הן לא יכולות לזעוק", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully