וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחף נמשך: גם גרמניה לא תתנגד למדינה פלסטינית

בהודעה שפרסם משרד החוץ הגרמני, נמסר כי גרמניה החליטה להימנע בהצבעה, תוך קריאה לישראל ולרשות לשוב לשולחן המשא ומתן. נתניהו: "ההחלטה באו"ם לא תשנה דבר בשטח"

צילום: גדעון צנטנר, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

גרמניה הודיעה הבוקר (חמישי) כי היא מתכוונת להימנע בהצעת ההחלטה של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על שדרוג מעמד הרשות הפלסטינית למשקיפה שאינה חברה בעצרת הכללית של האו"ם. בימים האחרונים התלבטה גרמניה אם להתנגד או להימנע מהבקשה, אך בסופו של דבר היא מצטרפת לסחף האירופי לטובתו של אבו מאזן לאחר מבצע "עמוד ענן".

בהודעה שפרסם משרד החוץ הגרמני, נמסר כי גרמניה החליטה להימנע תוך הדגשת הקריאה לישראל ולרשות הפלסטינית לשוב לשולחן המשא ומתן בהקדם האפשרי. במשרד החוץ מעריכים כי גם צ'כיה, שהתכוונה להתנגד עשויה בהמשך היום להחליט להימנע בסופו של דבר מהבקשה.

אבו מאזן אנגלה מרקל. רויטרס
"גרמניה שותפה למטרת המדינה הפלסטינית". אבו מאזן ומרקל/רויטרס

"לא קיבלנו את ההחלטה בקלות ראש", כתב שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה, בהצהרה. "גרמניה שוטפה למטרת המדינה הפלסטינית, תמיד פעלנו לשם כך. אבל נקיטת צעדים ממשיים לקראת מדינה אמיתית, חייבת להיעשות כתוצאה של משא ומתן בין ישראל לפלסטינים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

נתניהו: "מציע לא להתרשם ממחיאות הכפיים באו"ם"

במקביל, אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ההחלטה באו"ם לא תשנה דבר בשטח אם תעבור. "היא לא תקדם את קיומה של מדינה פלסטינית, היא תרחיק אותה", אמר נתניהו. "ידה של ישראל תמיד מושטת לשלום אבל לא תקום מדינה פלסטינית בלי הכרה במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי. לא תקום מדינה פלסטינית בלי הכרזה על סיום הסכסוך ולא תקום מדינה פלסטינית בלי סידורי ביטחון שיגנו על מדינת ישראל ואזרחיה. לכל אלה אין זכר בהצעת ההחלטה". בטקס לציון 35 שנה לביקור סאדאת, שנערך במרכז בגין הדגיש ראש הממשלה כי "אנחנו רוצים שלום אבל אפשר להשיג אותו רק בדרך אחת, בדרך של משא ומתן ישיר בין הצדדים ללא תנאים מוקדמים, ללא הכרזה באו"ם שלא מתחשבת כלל בצורכי הקיום והביטחון של ישראל".

"השלום יושג בהסכמות שיושגו בין ירושלים ורמאללה, ולא בהצהרות מנותקות שמתקבלות באו"ם. אני מציע לא להתרשם ממחיאות הכפיים באו"ם", אמר נתניהו. "אני זוכר את מחיאות הכפיים שקיבלה ממשלת ישראל מן הקהילה הבינלאומית, כשהחליטה לצאת באופן חד צדדי מעזה. קיבלנו מחיאות כפיים, וספגנו טילים. ישראל יצאה מעזה, ואירן נכנסה אליה. בדיוק אותו הדבר קרה כשיצאנו קודם לכן מלבנון. ישראל יצאה, ואירן נכנסה. כראש ממשלת ישראל לא אתן שיקום בסיס טרור אירני נוסף בלב הארץ ביהודה ושומרון". ראש הממשלה הוסיף כי "לא משנה כמה ידיים יורמו, אין כוח בעולם שיגרום לי להתפשר בביטחון ישראל. אין כוח בעולם שינתק את עם ישראל מארץ ישראל".

בנימין נתניהו  מציין 35 שנה לביקור סאדאת, נובמבר 2012. עומר מירון
"לא להתרגש ממחיאות הכפיים בעצרת"/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully