וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאומות להורי הנער אלעד ריבן: "שמחה מהולה בעצב"

קובי מנדל

25.11.2012 / 9:28

בני הזוג שאיבדו את בנם באסון הכרמל הביאו לעולם תאומות באמצעות אם פונדקאית. מדובר במקרה הראשון בישראל שפונדקאית נשואה קיבלה אישור לעבור את התהליך

צביה ריבן, אמו של הנער אלעד ריבן, שנספה בשריפה בכרמל בעת שחש לסייע כמתנדב כיבוי האש לחבריו הכבאים, מוצפת בפניות נרגשות לאחר שנודע שבלילה שבין שישי לשבת נולדו לה ולבעלה תאומות באמצעות אם פונדקאית. הלידה התקיימה בבית חולים במרכז הארץ באמצעות אם פונדקאית נשואה בת 30, תושבת המרכז.

במהלך השבוע צפויים בני הזוג ריבן לשוב לביתם בחיפה עם התאומות שזכו לשמות ליאל וליעד, על שם בנם המנוח. מרב לוי, מנהלת המרכז הישראלי לפונדקאות מסרה לוואלה! חדשות כי "זה היה תהליך פונדקאות מדהים ומוצלח. היה קשר טוב מאוד בין בני הזוג לאם הפונדקאית. הקשר נוצר באמצעותנו ומדובר במקרה הראשון בישראל שפונדקאית נשואה קיבלה אישור לעבור את התהליך על ידי ועדת הפונדקאות במשרד הבריאות. במהלך ההריון נשמר קשר רציף בין בני הזוג לאם. הם התנהגו אליה הכי יפה שאפשר והודו לה לאורך כל התהליך".

לוי מסרה כי בני הזוג נכחו בלידת התאומות בליל שבת, ונמצאים בבית החולים כל העת. לדבריה, האם הפונדקאית ידעה על הטרגדיה עוד לפני שפגשה את ההורים. "היא מאוד התחברה לזה. זה מאוד כאב לה ומאוד ריגש אותה. צביה ריבן נרגשת, שמחה ומאושרת, אך שמחתה מהולה גם בעצב".

צביה, אמו של אלעד ריבן שנספה בשריפה בכרמל בטקס חנוכת טייסת כיבוי בשדה דוב, מאי 2011. נמרוד סונדרס
נרגשת ומאושרת. צביה ריבן/נמרוד סונדרס

לוי הוסיפה כי מאז המקרה הנוכחי משרד הבריאות מאפשר גם לנשים נשואות לשמש פונדקאיות. "אני אשמח אם יפנו אלינו פונדקאיות נוספות. הן נשואות והן חד הוריות", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully