וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל 100 הרוגים ברצועה; חוסלו בכירים בג'יהאד

בסדרת תקיפות אחה"צ נהרגו 9 פלסטינים, ונגרם נזק כבד לבניין תקשורת מרכזי בעזה. צה"ל והשב"כ פגעו ב-4 פעילים בכירים במערך הרקטות של "פלוגות אל-קודס". הרוג ראשון בגדה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד

(צפו בתיעוד הפיצוץ בבניין ובו משרדי תקשורת בעיר עזה)

צה"ל ממשיך זה היום השישי בהתקפותיו על רצועת עזה, ותקף גם היום (שני) עשרות יעדים. בשורת תקיפות בשעות אחר הצהריים, בצפון הרצועה, בעיר עזה ובמחנות הפליטים במרכזה, נהרגו לפחות עוד תשעה תושבי הרצועה - ובכך עולה מניין ההרוגים העזתים מתחילת המבצע ל-102 לפחות - 29 מהם מאז הלילה האחרון. לפי נתוני משרד הבריאות בעזה, בין ההרוגים 24 ילדים ועשר נשים. מניין הפצועים ברצועה מתחילת המבצע עומד על למעלה מ-850, בהם 260 ילדים ו-140 נשים.

בעיר עזה, תקף צה"ל, בפעילות משולבת עם השב"כ, מקום מסתור של פעילים בכירים ממערך שיגורי הרקטות של הג'יהאד האיסלמי. בתקיפה נפגע בניין מרכזי של אמצעי התקשורת בעזה, המארח כלי תקשורת בינלאומיים רבים.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות:
דיווח: הוסכם על רגיעה, מחלוקת על שלבי היישום
מטח לאשקלון: שתי רקטות התפוצצו ליד מבנים
מילואימניקים: "קונים אוכל בבאר שבע ולא מתקלחים"
איך עוזרים לילדים להתמודד עם מצב החירום?
לייב בלוג: עדכונים שוטפים מיומו השישי של "עמוד ענן"

פינוי פצוע בעקבות תקיפת צה"ל בבניין משרדים של התקשורת בעיר עזה, 19 נובמבר 2012. רויטרס
פינוי פצועים מבנין התקשורת שנפגע בעזה, אחר הצהריים/רויטרס

לפי הודעת דובר צה"ל, "זוהתה פגיעה מדויקת במטרה", שכללה ארבעה פעילים בכירים - בהאא אבו אל-עטא, מפקד חטיבת העיר עזה בארגון; תייסיר ג'עברי, "אחראי תיק המבצעים" בארגון; חליל בהתיני, מפקד "הביטחון המסכל" של הארגון; וראמז חרב, מחזיק תיק ההסברה בחטיבת העיר עזה - שתואר על ידי ישראל כ"אחראי על המלחמה התקשורתית" נגדה.

גורמים פלסטיניים דיווחו כי חרב נהרג מהפגיעה, ולצדו אדם נוסף, כנראה בלתי מעורב, בשם בולס סוליאם. הם לא פירטו לגבי שלושת בכירי הג'יהאד האחרים, שככל הנראה שרדו את התקיפה. בכך עולה מניין ההרוגים מקרב הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - "פלוגות אל-קודס" - לתשעה. עוד רבים נפצעו בבניין, שגם ספג נזק קשה.

בשידור חי בוואלה!: "שומע תקיפה, הבית שלי רעד"

בפעילות נוספת נגד הג'יהאד האיסלמי, מוקדם יותר באזור רפיח שבדרום הרצועה, חיסל חיל האוויר שני פעילים בכירים נוספים: סייף סאדק, בכיר בזרוע הצבאית באזור חאן יונס, ומוחמד שמלח, פעיל של הזרוע באזור עזה. הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה שבה מסרה כי תנקום את מותם: "כל הפגזה תיענה בהפגזה. כל הרס ייענה בהרס. המשך המלחמה על רצועת עזה יוביל לאסונות בישראל. האויב צריך לדעת שהמערכה תישאר פתוחה עד לשחרור פלסטין כולה".

הרס בעיר עזה בעקבות תקיפת צה"ל, 19 נובמבר 2012. רויטרס
לפחות 800 פצועים מתחילת המבצע. הרס בעיר עזה, היום/רויטרס

במרכז הרצועה, הרג צה"ל במחנה הפליטים אל-בורייג' שני פעילים בארגון "ועדות ההתנגדות", ארכאן אבו כמיל ואיברהים חואג'רי. שני בני אדם נוספים נהרגו בתקיפה במחנה הפליטים נוסייראת הסמוך - עאא'ד ראדי ואמיר מלאחי. באותו מחנה, נהרג מעט לפני כן אדם נכה בשם מוחמד סביל. בשעות הערב דיווחו מקורות פלסטינים על שני פלסטינים נוספים שנהרגו בתקיפה בנוסייראת.

עדנאן אבו חסנה, הדובר בעזה של סוכנות הפליטים של האו"ם, אונר"א, השתתף היום במשדר המיוחד של וואלה! חדשות, במהלכו תיאר בשידור חי תקיפה המתרחשת סמוך אליו. "ברגעים אלה יש תקיפה", אמר, "אני שומע תקיפה חזקה מאוד. הבית שלי רעד". לדבריו, "מה שאנחנו חשים בעזה זו עוצמה חזקה יותר ממה שקרה בעופרת יצוקה, רואים שהרבה נשים וילדים נהרגו". עוד הוסיף כי "ב-2008 היו מתנקשים בצורה אישית באנשים, ועכשיו לא עושים את זה. המבוקש לא חוסל – המשפחה שלו חוסלה. התמונה הכללית בעזה היא שכולם רוצים להפסיק את הדבר הזה מיד".

צה"ל הפציץ בניין בו נמצאים משרדי תקשורת. רויטרס
הפצצת בניין התקשורת בעזה, אחר הצהריים/רויטרס

בתוך כך, נרשם היום, לראשונה מתחילת האירועים, הרוג פלסטיני בגדה המערבית. הפלסטינים דיווחו כי תושב הכפר נבי סאלח שממערב לרמאללה מת היום מפצעיו לאחר שנפגע מירי של כח צה"ל במהלך הפגנה שנערכה בכפר ביום שישי האחרון. לדברי הפלסטינים, רושדי תמימי, תושב הכפר בן 31, נפגע מירי אש חיה של כוחות הביטחון שפעלו בכפר. תמימי מוגדר כ"חלל הראשון בגדה המערבית בהפגנות למען עזה". בתגובה לדברים אמרו גורמים בצה"ל כי במהלך ההפגנה ביום שישי לא נעשה שימוש באש חיה אלא באמצעים לפיזור הפגנות בלבד.

עדכון ראשון: 17:23

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
ניר יהב: nir_yah@walla.com
יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully