וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי נמשך: רקטה פגעה בבית ספר באשקלון, אין נפגעים

ביטול הלימודים בעיר מנע פגיעה בנפש, 3 רקטות נוספות ששוגרו לעבר העיר - יורטו. רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים בבאר שבע, אשכול ושדות נגב. דובר צה"ל: "הירי פחת ב-40%"

צילום: שי מכלוף

(צפו בקטעים מתוך המשדר המיוחד בוואלה! חדשות, הבוקר)

בתום לילה שקט נוסף, באופן יחסי, נמשך הבוקר (שני) ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום. באשקלון פגעה רקטה בבית ספר בעיר, ובעקבות ביטול הלימודים בעיר לא היו נפגעים ואולם נזק נגרם למוסד. "הרקטה נפלה בלב בית הספר, בו לומדים 1,500 תלמידים", סיפר לוואלה! חדשות ראש עיריית אשקלון, בני וקנין. "אנחנו מטפלים במצב כמו שאנחנו מתורגלים, לצערי", הוסיף. לדברי וקנין, תושבי אשקלון "דורשים רק דבר אחד - שלא יירו עליה טילים. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שהיה בעופרת יצוקה, אז הסתיים המבצע ונפלה רקטה שריסקה חצי בית ספר, לכן אנחנו רוצים הסכם כזה שיפסיק את ירי הטילים ואני לא נכנס לסוגיות צבאיות". מערכת "כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות נוספות ששוגרו לעבר העיר. רקטות נפלו בשטחים פתוחים גם בבאר שבע, בשדרות ובמועצות האזוריות אשכול ושער הנגב.

עם זאת, בשיחה עם וואלה! חדשות אמר הבוקר דובר צה"ל, תת אלוף יואב (פולי) מרדכי, כי ביממה האחרונה נרשמה ירידה של 40% בהיקף ירי הרקטות לעבר שטח ישראל אתמול לעומת זה שלשום. "מדובר בירידה משמעותית בהיקף שיגור הרקטות", אמר תת אלוף מרדכי. עם זאת, בתום לילה שקט נוסף, יחסית, שוגרו הבוקר רקטות לעבר המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב. באשקלון פגעה רקטה במוסד חינוכי. בעקבות ביטול הלימודים בעיר, לא היו נפגעים ונזק נגרם למוסד. מערכת "כיפת ברזל" יירטה בהצלחה שלוש רקטות נוספות ששוגרו לעבר אשקלון.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
אחרי לילה שקט: הבוקר נפתח במטח לנגב המערבי
9 הרוגים הלילה בעזה; "הפסקת אש - לא בימים הקרובים"
אמש: מטח לאשדוד וקריית מלאכי; רקטה ראשונה לאילת
שר החוץ הצרפתי: טיעוני ישראל "לא רלוונטיים"

בית ספר באשקלון שנפגע מפגיעת רקטה. יותם רונן
ביטול הלימודים מנע אסון. אזור פגיעת הרקטה בבית ספר באשקלון/יותם רונן

"במהלך הלילה תקפנו 100 יעדים מהאוויר, ביניהם 40 מנהרות הברחה בין רפיח לסיני", הוסיף דובר צה"ל .עד כה, מתחילת מבצע "עמוד ענן", נרשמו מעל 540 נפילות של רקטות בשטח ישראל, מתוכן 35 בשטח בנוי. עד כה התבצעו 310 יירוטים של מערכת "כיפת ברזל" בשטח ישראל, מתוכם 35 אתמול. צה"ל תקף עד כה למעלה מ-1,350 יעדים ברחבי רצועת עזה, כ-80 מתוכם במהלך הלילה.

דובר צה"ל ציין כי תקיפות חיל האוויר היו ממוקדות בפירי הכניסה של המנהרות ובתשתית הצמודה אליה כדי למנוע שיקום מיידי. במהלך הלילה ביצעו חיל האוויר והמודיעין של פיקוד דרום שישה סיכולים ממוקדים נגד חוליות שיגור רקטות. עד כה מדווחים הפלסטינים על 86 הרוגים, מתוכם עשרות אזרחים בלתי מעורבים בטרור, רובם בשני אירועים מרכזיים שנרשמו בזיתון ובמרכז העיר עזה. תת אלוף מרדכי הדגיש כי נבדקת אפשרות שההרוגים הפלסטינים לא נהרגו מירי של צה"ל.

הריסות האצטדיון בעזה שהופצץ על ידי צה"ל במבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
"86 הרוגים פלסטינים, עשרות מהם חפים מפשע". הפצצת אצטדיון במרכז העיר עזה, הלילה/רויטרס

מניתוח שנעשה במהלך הלילה עולה כי איכות היירוטים של כיפת ברזל עולה ולפיכך רק 3.5% מסך הרקטות המשוגרות לשטח מדינת ישראל פוגעות בשטח בנוי. דובר צה"ל התייחס לדיווח על תקיפת האצטדיון בעזה: "חיל האוויר תקף את האצטדיון לאחר שהייתה שם ודאות של שיגור רקטה משטחו, ואף אמצעי לחימה שהוסתרו במתחם".

שיגור טיל ממערכת כיפת ברזל באשדוד. 18 בנובמבר 2012. רויטרס
3.5% מהרקטות נפלו בשטח ישראל. יירוט כיפת ברזל/רויטרס

גורם ביטחוני הוסיף כי במהלך הלילה הסתיים הדיאלוג להסברה ולהפסקת אש ללא מוצא, ובשעות הקרובות הוא עשוי להתחדש בתיווך המצרים. בשעות האחרונות שבו יחידות של צה"ל המתמחות בלוחמה אלקטרונית להשתלט על תחנות הרדיו של חמאס ובמהלך השידורים עושים קציני צה"ל שימוש בשפה הערבית וקוראים לאזרחים פלסטינים להתרחק מגורמי טרור וממבנים בחסות חמאס, כדי להימנע מפגיעת חיל האוויר.

(עדכון ראשון: 9:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully