וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי: עומדים לצד הפלסטינים מול המתקפה הישראלית

ניר יהב

15.11.2012 / 13:24

נשיא מצרים אמר כי "העם, ההנהגה, והממשלה פועלים בכל האמצעים כדי למנוע את המתקפה הישראלית ולעצור את שפיכות הדמים". ישראל, רמז מורסי, צריכה להבין שהמציאות השתנתה

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, אמר היום (חמישי) כי המתקפה הישראלית על רצועת עזה היא "בלתי מקובלת", והזהיר כי המבצע הצבאי בה עלולה להוביל לאי-יציבות באזור.

מורסי, שנאם בטלוויזיה המצרית, גינה את המתקפה הישראלית במלים קשות. לדבריו, "העם המצרי, ההנהגה, והממשלה פועלים בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי למנוע את המתקפה הישראלית ולעצור את שפיכות הדמים". הנשיא המצרי אמר כי "ישראל צריכה להבין שלא נסכים למתקפה שמשפיעה בצורה שלילית על הביטחון והיציבות באזור".

מורסי אמר כי ישראל צריכה לעצור בדחיפות את המתקפה ברצועת עזה, והוסיף: "אנו נמצאים בקשר עם תושבי עזה ועומדים לצדם עד שתיפסק המתקפה עליהם. לא נסכים, תחת שום תנאי, שהמתקפה הזו תימשך או שהאיום על עזה יימשך".

מבצע עמוד ענן - עדכונים שוטפים
שלושה בני אדם נהרגו בקרית מלאכי מפגיעת רקטה בבניין
התקיפות בעזה: 13 בני אדם נהרגו עד כה, צה"ל תקף 200 יעדים

שגריר ישראל באו"ם: "לא נאפשר לירי להימשך". רויטרס
מורסי הביע הזדהות עם הפלסטינים והבטיח לסייע להם. גבול עזה, הבוקר/רויטרס

לפנות בוקר, שוחח מורסי עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ודן עמו בהסלמה במצב ברצועת עזה. בהודעה קצרה שפרסם הבית הלבן, נכתב כי השניים הסכימו שיש לפעול בדחיפות כדי לעצור את ההחמרה במצב.

מפלגת השלטון במצרים: ההסלמה - בגלל הבחירות בישראל

מורסי שוחח אמש בטלפון עם מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, וקרא לו לכנס ישיבה דחופה של שרי החוץ הערבים בשל המבצע הצבאי בעזה, הכינוס נקבע ליום שבת. מורסי מסר בשיחה את תנחומיו לעם הפלסטיני על מותם של הפלסטינים שנהרגו ברצועת עזה עם תחילת מבצע "עמוד ענן".

ביום שלישי, מפלגת "החירות והצדק" של האחים המוסלמים במצרים, פרסמה הודעה בה טענה כי ישראל נושאת באחריות להסלמה ברצועת עזה בשל מערכת הבחירות הקרובה. "התמורות הדמוקרטיות שמתחוללות בעולם הערבי מציגות את מדינת הכיבוש הציוני כמדינה גזענית כובשת בלב אזור דמוקרטי אמיתי", נמסר. בהודעה נכתב כי בשל המצב שנוצר, "ההנהגה הימנית הקיצונית בישראל, המיוצגת על ידי נתניהו וליברמן, דוחפת להסלמה צבאית נגד אירן, לאחר מכן נגד רצועת עזה הנצורה, וגם נגד סוריה – שם מתנהלת מהפכה אמיתית למען חירות ודמוקרטיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חאלד משעל: ג'עברי היה גבר שבגברים

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ספד היום למפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, ואמר כי הוא היה "גבר מגברי האומה" שחזר זה מכבר ממצוות העלייה לרגל בערב הסעודית. משעל אמר שחמאס גאה בדרכם של המחבלים המתאבדים, ותהה: "ממתי ניתן לשחרר מולדת ללא שהידים?".

משעל הבטיח כי יש "גברים ונשים רבים שעומדים בתור כדי להפוך לשהידים", ואמר כי "האויב חלש ולא יוכל להכניע את עזה או את דרום לבנון". לדבריו, "ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ ליברמן ושר הביטחון ברק אומרים שבמהלומה הזו על חמאס הם משקמים את כוח ההרתעה שלהם, כאילו שעזה היא שכנה טבעית של ישראל. ישראל - את ישות גוזלת ועושקת, ואינך יכולה להרתיע את הבעלים האמיתיים של הקרקע".

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully