וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת הכירה באופוזיציה הסורית: "מחכים לנפילת אסד"

13.11.2012 / 23:05

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הודיע כי מדינתו מכירה באופוזיציה הסורית המאוחדת כנציגה הבלעדית של העם הסורי. ארה"ב ובריטניה הכירו חלקית: "עליהם להוכיח את עצמם"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הודיע היום (שלישי) כי ארצו מכירה באופן רשמי באופוזיציה הסורית כגוף היציג של העם הסורי. "אני מודיע כעת כי צרפת מכירה בקואליציה הלאומית הסורית כנציגה הבלעדית של העם הסורי וכממשלה הזמנית העתידית של סוריה הדמוקרטית, בזמן שאנו ממתינים לנפילת שלטונו של בשאר אסד", אמר הולנד במסיבת עיתונאים שקיים בפריז. צרפת היא המדינה הראשונה באירופה שמכירה באופוזיציה הסורית כנציגת הסורים.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מכריז על הכרתו באופוזיציה הסורית כנציגת העם הסורי, 13 בנובמבר 2012. רויטרס
"נפעל בשם עקרונות ההגנה על אוכלוסייה אזרחית". הולנד, היום/רויטרס

ביום ראשון החליטו קבוצות האופוזיציה השונות בסוריה להתאחד לכדי גוף מייצג אחד, לאחר שהתכנסו בדוחה, בירת קטאר. עם זאת, הולנד הבהיר כי מדינתו לא תמהר להתערב באופן פעיל במלחמת האזרחים בסוריה. "נתערב רק אם מועצת הביטחון תחליט על כך", אמר. "לפי שעה, זה לא יקרה כי רוסיה מתנגדת. לכן, נפעל בצורה שונה, בשם עקרונות ההגנה על אוכלוסייה אזרחית".

גם ארצות הברית הכירה באופן חלקי באופוזיציה הסורית. סגן דובר מחלקת המדינה האמריקאית, מרק טונר, אמר כי ארצו מתייחסת לאופוזיציה הסורית כאל "הנציגה הלגיטימית" של העם הסורי. "כעת, יש לנו בסיס למעבר פוליטי", אמר טונר אך הוסיף כי מדינתו עדיין רוצה להיות בטוחה ש"הסיוע שלנו מגיע למקומות הנכונים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, משוחח עם עיתונאים לאחר כינוס שרי החוץ של האיחוד האירופי, בריסל, 23 בינואר 2012. רויטרס
"רוצים לראות שהם מקבלים תמיכה מתוך סוריה". הייג/רויטרס

מוקדם יותר הגדיר שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, את איחוד האופוזיציה הסורית כ"אבן דרך", אך אמר כי עדיין עליה להוכיח את עצמה. "אנחנו רוצים לראות שהם מקבלים תמיכה מתוך סוריה", אמר והוסיף כי "זהו שיקול מכריע מאוד". לדבריו, "אם הם יעשו את כל הדברים הללו, נהיה מוכנים להכיר בהם כנציגים הלגיטימיים של העם הסורי".

מואז אל-חטיב, היו"ר החדש של קואליציית ארגוני האופוזיציה בסוריה. קטאר, 11 בנובמבר 2012. רויטרס
מבקש לקבל תמיכה כלכלית. אל-חטיב/רויטרס

ההכרזות מצד מדינות המערב מגיעות על רקע קריאתו של מנהיג האופוזיציה החדש בסוריה, מואז אל-חטיב, להכיר ולתמוך בקבוצה. "אני קורא למדינות אירופה להכיר בקואליציה הלאומית כנציגה הלגיטימית של העם הסורי ולהעניק לה תמיכה כלכלית", אמר בשיחת טלפון עם סוכנות הידיעות רויטרס. "ברגע שנקבל את ההכרה המדינית, זה יעניק לנו את לגיטימציה לפעול כממשלה, לרכוש נשק ולפתור את בעיותינו". שש המדינות החברות במועצת מדינות המפרץ הפרסי הכירו אתמול גם כן באופוזיציה הסורית החדשה כמייצגת הרשמית של העם.

רשת "אל-ג'זירה" דיווחה הערב כי 147 בני אדם נהרגו היום מאש כוחות הביטחון ברחבי סוריה. במהלך היום דווח כי טנקים של הצבא הפציצו בערים חומס ודרעא . כמו כן, לפחות 20 בני אדם נהרגו בדמשק ומספר נוספים נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בבירה הסורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully