וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאשרת: הושלמה התקנת הסרכזות במתקן בפורדו

ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית אישר בדבריו דיווח מלפני שבוע מפי דיפלומטים אירופים בסוכנות לאנרגיה אטומית, לפיו אירן התקינה כ-700 סרכזות נוספות במתקן התת-קרקעי

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הארגון לאנרגיה אטומית באירן, פריידון עבאסי, הודה אתמול (רביעי) בראיון לסוכנות הידיעות האירנית איסנ"א כי אירן משלימה את התקנתן של הסרכזות במתקן הגרעין התת-קרקעי בפורדו, שליד העיר קום. בכך, אישר דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס מלפני כשבוע.

על פי הדיווח, מפי דיפלומטים אירופים, מאז הדו"ח האחרון שחובר בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בעניינה באוגוסט, הוסיפה אירן להתקין עוד כ-700 סרכזות במתקן. לפיכך, על פי דיפלומטים, יש כעת באתר בסך הכול כ-2,800 סרכזות.

צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
כ-2,800 סרכזות הותקנו. מתקן הגרעין בפורדו/רויטרס

האולם התת-קרקעי, בעומק של כ-70 מטרים, שבו מותקנות הסרכזות, נבנה כדי להכיל עד 3,000 מהן. עם זאת, יש להדגיש כי באתר פועלות בשלב זה רק כ-800 סרכזות, והשאר - לרבות החדשות שהותקנו - עדיין לא מעשירות אורניום. 800 הסרכזות הפועלות מעשירות אורניום לרמה של 20%, בעוד שכדי לייצר את החומר הבקיע לנשק גרעיני על אירן להעשיר כ-250 קילוגרמים של אורניום בדרגה של 20% לרמה של 93%.

העשרה זו, אם וכאשר תבצע אותה אירן, משמעותה אחת: בכוונתה להרכיב פצצה. התהליך האמור - מ-20% ל-93% - אמור להימשך כמה שבועות, לכל המאוחר חודשיים, אם כי הדבר תלוי גם במספר הסרכזות שיעשו זאת וביעילות סיבובי הלהבים שלהן. לאירן יש עתה "רק" כ-140 קילוגרמים של אורניום בדרגה של 20%, ולכן בקצה ההעשרה הנוכחי היא תגיע לכמות הנדרשת של 250 קילוגרמים תוך שלושה עד ארבעה חודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully