וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: בידינו תמונות מסווגות שצילם המל"ט בישראל

משה-חי הגיגת

29.10.2012 / 10:27

חבר פרלמנט באירן טוען כי בטרם יורט המל"ט בידי חיל האוויר, צילם "בסיסים רגישים" ברחבי הארץ והעביר תמונותיהם באופן מקוון. "כעת יש בידינו תמונות של האזורים השמורים"

צילום: דובר צה"ל

(צפו: יירוט המל"ט בתחילת החודש)

אירן מחזיקה בתמונות של בסיסי צבא ישראלים ואזורים רגישים אחרים מהמל"ט שחדר לשטחי המדינה מוקדם יותר החודש, כך פורסם הבוקר (שני) ברשת החדשות "אלעלם". המל"ט שידר תמונות של "בסיסים רגישים" בישראל לפני שיורט, כך אמר איסמעיל כוסרי, חבר פרלמנט אירני, לפי הדיווח.

כוסרי, חבר ועדת החוץ והביטחון של המג'לס האירני וראש תת-הועדה להגנה, אמר היום לרשת החדשות "אלעלם" כי "ודאי שיש לחיזבאללה מל"טים מתקדמים יותר מ'איוב'... זו גם הסיבה לטענותינו כי אם ישראל תבקש לעשות את המהלך הקטן ביותר נגד אירן, אנחנו ניתן את התשובה בתוך גבולותיו של המשטר הזה". הוא הוסיף כי "המטוסים הללו משדרים את התמונות באופן מקוון, ובעת הזו יש בידי אירן תמונות של אזורים שמורים".

עוד אמר כוסרי כי "יש בידי אירן היכולת לבנות מל"טים המסוגלים לשאת נשק. הפעילות של חיזבאללה יכולה לחזור על עצמה. עדיין לא חשפנו את כל היכולות הטכנולוגיות שיש למהנדסים שלנו, ואנחנו נשתמש בהם בזמן שיידרש והאויב יראה כי היכולות הללו גבוהות".

בתחילת החודש מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו כלי טיס בלתי מאויש שחדר למרחב האווירי של ישראל, מעל שטחי יהודה ושומרון, מעל דרום הר חברון. מטוסי חיל האוויר יירטו את כלי הטיס הזעיר בהוראת הרמטכ"ל, בני גנץ, לאחר מעקב שביצעו ובו התברר כי מדובר בכלי טייס שאינו ישראלי. ארגון חיזבאללה לקח אחריות על שיגור המל"ט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספיק לשדר תמונות של אזורים רגישים? סרטון ההדמיה מציג, לכאורה, את מסלול טיסת המזל"ט מעל ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר ההגנה של המדינה, אחמד וחידי, אמר אתמול כי בידי אירן אמצעים חדשניים אף יותר מהמל"ט. "המל"ט ששיגר חיזבאללה אינו המילה האחרונה ביכולותיה של אירן", אמר, "יש בידינו טכנולוגיות ויכולות טכניות מתקדמות ביותר, עוד יותר מזו של המל"ט שטס לאחרונה מעל שמי המשטר הציוני".

סוכנות הידיעות האירנית "מאהר" ציטטה את דבריו של וחידי, ששיבח את "מפגן הכוח" של חיזבאללה, שלדבריו עירער את יכולת ההגנה של ישראל והיווה "מכה חזקה" נגדה. הוא לעג ל"תעמולת המשטר הציוני המהללת את יכולת ההגנה האווירית שלו", ואמר כי חדירת המל"ט ביזתה והביכה את ישראל: "ברגע שהוא חדר למרחב האווירי שלהם, כוח ההתרעה הזה אבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully