וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ירי הרקטות: צה"ל חיסל פעיל חמאס בעזה

הפלסטינים דיווחו כי ההרוג הוא איסמעיל סלי, בן 25; שלושה נוספים נפצעו קשה. צה"ל: "החוליה עסקה בהכנות אחרונות לפני שיגור רקטות לישראל. ההרוג הוא פעיל בזרוע הצבאית"

התגובה הישראלית לירי הקסאמים הערב (שלישי) לשטח מדינת ישראל לא איחרה לבוא: חיל האוויר תקף חוליית טרור בצפון רצועת עזה והרג פעיל מהזרוע הצבאית של חמאס. הפלסטינים דיווחו כי ההרוג הוא איסמעיל סלי בן ה-25. עוד דווח כי שלושה בני אדם נוספים נפצעו באורח בינוני עד קשה.

מדובר צה"ל נמסר כי "כלי טיס של חיל האוויר תקפו חוליית מחבלים שעסקה בהכנות אחרונות לשיגור רקטות לשטח מדינת ישראל", וכי זוהתה פגיעה במטרה. צה"ל הפנה אצבע מאשימה לעבר תנועת חמאס, וגורמי ביטחון הבהירו כי ההרוג הוא פעיל בזרוע הצבאית של התנועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכב שנפגע הערב מרקטת הקסאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר הערב התפוצצו שבע רקטות קסאם בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לכלי רכב. בעקבות חידוש הירי הונחו כל תושבי יישובי עוטף עזה לשהות סמוך למרחבים מוגנים. בקיבוץ רעים נפתחו בתי הילדים הממוגנים עבור התושבים שאין בבתיהם מרחב מוגן.

הבוקר נפצע מפקד פלוגת מסלול בגדוד צבר של חטיבת גבעתי בפיצוץ שאירע במהלך פעילות מבצעית על גדר המערכת, ליד כיסופים. הקצין עמד ליד אחד מהשערים שבמקום, ואז אירע לפתע הפיצוץ, שהביא לפציעתו. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב בינוני, אולם מאוחר יותר הידרדר מצבו והוא מוגדר כעת קשה. ההערכה בצה"ל היא שבשבוע האחרון הצליחו ארגוני טרור להניח מטענים סמוך לגדר, אחד מהם התפוצץ לפני מספר ימים וגרם נזק קל לרכב צבאי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא בולגריה רוסן פלבנלייב, אוקטובר 2012. עומר מירון
נתניהו עם נשיא בולגריה, היום/עומר מירון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב לתקרית שבה נפצע הקצין. בפתח פגישתו עם נשיא בולגריה, רוסן פלבנלייב, המבקר בישראל, אמר נתניהו כי "היום נפגע חייל צה"ל באורח קשה, ואנחנו נגיב בתגובה קשה מאוד על כל השתלשלות הטרור הזאת. אנחנו נתונים במערכה קשה מול רשת טרור עולמית שמאורגנת באירן, דרך שליחים שפועלים במרחבים ובמעגלים רחבים".

נתניהו הוסיף כי "התקפת הטרור בבולגריה היא כמובן דוגמה אחת לכך. אבל אנחנו חווים גם התקפות, במקרה זה מהדרום, על רצועת עזה. ארגוני הטרור השונים שם מקבלים את הסיוע מרחוק והם פוגעים. אנחנו פוגעים בהם לפני שהם פוגעים בנו וגם אחרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully