וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נדע שהסנקציות עובדות כשצנטריפוגות יעצרו"

טל שלו

16.10.2012 / 13:14

ראש הממשלה הודה לשגרירי האיחוד האירופי על הגברת הסנקציות נגד טהרן, אולם הדגיש כי הן טרם השיגו את מטרתן הסופית. שגריר האיחוד בישראל: הוכחנו נחישותנו נגד גרעין אירני

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודה היום (שלישי) למדינות האיחוד האירופי על החלטתן לאמץ סט רחב של סנקציות נוספות נגד אירן. בפגישה עם שגרירי מדינות האיחוד המכהנים בישראל, אמר נתניהו כי "אנו מעריכים את האיחוד על הסנקציות שאומצו נגד האיום החמור ביותר על שלום העולם", אך הדגיש כי "הסנקציות מכות בחוזקה אבל עוד לא גילגלו את התכנית לאחור. נדע שהן משיגות את מטרתן כשהצנטריפוגות יפסיקו להסתובב ותכנית הגרעין תיסוג".

בנימין נתניהו נפגש עם שגירי האיחוד האירופי, אוקטובר 2012. עומר מירון
"הסנקציות מכות בחוזקה". נתניהו ושגרירי האיחוד, היום/עומר מירון

הפגישה עם השגרירים היא פגישה שנתית שגרתית, שבמקרה התקיימה יממה לאחר ששרי החוץ של האיחוד הצביעו על גל הסנקציות החדש. "זו מטרה משותפת לכל מי שרוצה שלום עולמי", הוסיף נתניהו בפני השגרירים, ובירך את האיחוד האירופי על קבלת פרס נובל לשלום בשבוע שעבר.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, שלח היום מכתב לשרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, בו הביע את הערכתו להחלטה על הסנקציות. "זהו צעד אמיץ וחשוב, והוא ראוי להערכה מיוחדת כשהוא קורה בתקופה לא פשוטה מבחינה כלכלית", כתב ליברמן, והוסיף כי ההחלטה "מוכיחה את נחישותה של אירופה למנוע מאירן השגת אמצעים שיערערו את היציבות במזרח התיכון ואת שלום העולם כולו". כמו כן, ביקש ליברמן מאשטון להעביר את דבריו גם ל-27 המדינות החברות באיחוד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

שגריר האיחוד בישראל: "הוכחנו נחישותנו נגד אירן"

על רקע קריסת המטבע האירני והתגברות הקשיים הכלכליים במדינה, אישרו אתמול 27 שרי החוץ של האיחוד האירופי סט סנקציות חדשות וחריפות, המחייבות, בין היתר, כל חברה שמעונינת לקיים קשר עסקי או מסחרי עם חברה מאירן לקבל אישור מראש לביצועה, וכן מגבלות פיננסיות, איסור על ייבוא גז טבעי מאירן ומכירת מתכות שונות. שגריר האיחוד האירופי בישראל אנדרו סטנלי התייחס ביאורי בקצרה לסבב הסנקציות הנוסף שהטילו שרי החוץ של האיחוד אתמול ואמר כי הן "מוכיחות את נחישותנו לדאוג שלאירן לא יהיה נשק גרעיני".

עם זאת, סטנלי הקדיש את עיקר דבריו כדי למתוח ביקורת על הקיפאון בתהליך המדיני, ולקרוא לישראל ולפלסטינים לחזור לשולחן המו"מ. "האיחוד מכבד את זכותם של האזרחים הישראליים לחיות בביטחון, וסבורים שניתן לקדם זאת רק אם תהיה התקדמות בתהליך השלום". עמדת האיחוד האירופי היא ש"האפשרות להגיע לפיתרון של שתי מדינות לשני עמים נחלשת", אמר סטנלי, ומתח ביקורת על "הבנייה בהתנחלויות אלימות מתנחלים ואירועי תג מחיר שמהווים מכשולים לשלום". כמו כן התייחס סטנלי לאחד הנושאים הרגישים ביחסי ישראל עם מדינות אירופה, סביב מצב האוכלוסייה הפלסטינית באזור "סי" ביהודה ושומרון. "אנו קוראים לממשלת ישראל ליישם מדיניות שתומכת בפיתוח האוכלוסייה באזור זה ומכבדת את זכויותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully