וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: המזל"ט שהופל - מטוס אירני שהורכב בלבנון

ניר יהב

11.10.2012 / 19:06

מזכ"ל הארגון נאם בטלוויזיה והתפאר בשיגור כלי הטיס שהופל לפני חמישה ימים. לטענתו, המטוס עשה מרחק של מאות קילומטרים מבלי שאותר - והגיע עד הכור הגרעיני בדימונה

צילום: רויטרס, שי מכלוף, דו"צ, עריכה: יותם בן-דוד, עריכה: לירון בארי

רשת הטלוויזיה "אל-מנאר" שידרה הערב (חמישי) נאום של מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, בו מסר את תגובתו הראשונה להפלת המזל"ט בשמי ישראל ביום שבת. כבר בתחילת נאומו, לקח נסראללה אחריות על שליחת כלי הטיס. לדבריו, הארגון "עתיד להפתיע" את ישראל. "ידענו שיפילו את המטוס", אמר נסראללה. עם זאת, מנהיג חיזבאללה אמר שההישג המשמעותי ביותר הוא שכלי הטיס טס מרחק רב מעל אתרים חשובים ולאורך מסלול מלא מכ"מים. לטענתו, המטוס הגיע עד הכור בדימונה.

לדברי מזכ"ל הארגון, כלי הטיס הוא מטוס אירני שיוצר בלבנון - ולא ברוסיה, בניגוד לכמה הערכות בישראל. לטענת נסראללה, המזל"ט עשה מרחק של מאות קילומטרים עד שחדר למרחב האווירי של ישראל. בנושא אחר, נסראללה ציטט את דברי צה"ל ומערכת הביטחון בישראל, לפיה כלי הטיס אותר כבר מעל הים, ושלל אותה לחלוטין. "הישראלים משקרים לבני עמם", אמר.

צפו: מטוסי קרב שיגרו טיל, המזל"ט המסתורי התפוצץ

שידור נאומו בביירות של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. לבנון, 1 ביוני 2012. AP
"הישראלים משקרים לבני עמם"/AP

חמישה ימים אחרי הפלת כלי הטיס הזעיר, צה"ל טרם הודיע רשמית מי לדעתו שיגר אותו לעבר ישראל. לפי גורמים במערכת הביטחון, חיזבאללה הטיס את כלי הטיס, שחדר למרחב האוויר של ישראל בשעות הבוקר והופל מעל יער יתיר. לא ברור אם כלי הטיס יצא למשימת איסוף מודיעין או כדי לבדוק את מערכות ההתרעה של ישראל. ביומה האחרון של מלחמת לבנון, שיגרו אנשי חיזבאללה מזל"ט חמוש לישראל. מטוס קרב של חיל האוויר הפיל את כלי הטיס.

מאז הפלת המזל"ט ביום שבת, היו כמה התרעות שווא על חדירת עצמים שונים למרחב האוויר. האחרונה שבהן הייתה בלילה שבין שלישי לרביעי. יחידה הבקרה של חיל האוויר הזניקה מטוסי קרב לאזור הסמוך לנמל התעופה בן גוריון, מחשש לחדירה של כלי טיס נוסף. אחרי בדיקה, התברר כי מדובר בהתרעה שגויה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully