וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ייראה התרגיל הגדול של צה"ל וצבא ארה"ב שיחל מחר

9.10.2012 / 15:40

התמרון הגדול ביותר שקיימו צה"ל וצבא ארצות הברית מעולם יימשך ארבעה שבועות, במהלכו יתרגלו הכוחות התמודדות עם טילים וכלי טיס בהיקפים חריגים ויבחנו את שיתוף הפעולה

צבא ארצות הברית יחל היום (שלישי) להעביר כוחות מאירופה לישראל, לקראת תרגיל ההגנה האווירית הגדול ביותר של צה"ל והצבא האמריקאי, שייפתח מחר. במסגרת התרגיל, יתרגלו הכוחות התמודדות עם טילים וכלי טיס שונים – ובהיקפים חריגים. בשונה מהתרגיל הדומה שהתקיים בשנת 2009, בתרגיל החודש ישתתפו יותר חיילים, יותר סוללות הגנה אווירית ויתורגלו בו תרחישים מורכבים יותר.

בין היתר, תתורגל קבלת החלטות של גורמים בכירים בארץ ובחו"ל, בהם שר הביטחון אהוד ברק ולשכת נשיא ארצות הברית. במשך התרגיל, שיימשך ארבעה שבועות, יתורגל גם ירי חי. הקצין האמריקאי הבכיר שישתתף בתרגיל הוא מפקד האווירייה של מפקדת כוחות ארה"ב באירופה, בדרגת גנרל בעל שלושה כוכבים.

שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש היום עם סגן יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב ,ספטמבר 2012. אלון בסון, משרד הביטחון, משרד הביטחון
גם שר הביטחון ייקח חלק פעיל בתרגיל/משרד הביטחון, אלון בסון, משרד הביטחון

התרגיל, שהיה אמור להיערך בחודש מאי אך נדחה, יהיה כאמור הגדול ביותר שבוצע על אדמת ישראל. גורם ביטחוני בכיר הגיש כי דחיית התרגיל נעשתה עקב החלטה אמריקאית על בסיס כוונה לקצץ בתקציב התרגיל. לדבריו, האמריקאים החליטו שחלק מהמינהלת תפעל מגרמניה באמצעות אמצעי קשר מתקדמים ולא תגיע לישראל, מאחר ויש לכך השלכות כלכליות גדולות והשלכות מבצעיות בגלל העברת כוחות מעמדה מבצעית לעמדת תרגול סביב ישראל.

חיילי צבא ארה"ב ממתינים בכווית לחזרה הביתה, אחרי שעזבו את עירק, 19 בדצמבר 2011. רויטרס
השבוע הראשון של התרגיל יכלול הגעה של כלל הכוחות האמריקאים והישראלים לעמדות החירום/רויטרס

בתחילת החודש שעבר דיווחו כלי תקשורת זרים כי ארה"ב החליטה לצמצם את גודל הכוחות שיגיעו לישראל לצורך התרגיל. גורם צבאי המצוי בפרטי התרגיל טען בתגובה שהנציגות האמריקאית במפקדה המשותפת לתרגיל לא העבירה דיווח רשמי על צמצום הכוחות.

השבוע הראשון של התרגיל יכלול הגעה של כלל הכוחות האמריקאים והישראלים לעמדות החירום שלהם בכל רחבי הארץ. כל סוללה תתרגל תרחישי יום, לילה, עבודה מבצעית בתנאי תקיפת אב"כ, פינוי פצועים והגנה על הסוללה באמצעות נשק קל. במערכת הביטחון מציינים כי ירידה לרמה הטקטית הזו, בהיקף שכזה, לא נעשתה בישראל מעולם.

ערבי גיבוש, ארוחות ומשחקי ספורט

השבוע השני יכלול תרגיל מפקדות של ישראל וארה"ב. בשבוע השלישי יחל שלב הסימולציות, בו ייבחנו, בין היתר, מערכות ההגנה המבצעיות של צה"ל, בהן מערכות החץ, פטריוט, הוק וכיפת ברזל. בשבוע הרביעי יגיע התרגיל לשיאו, עם מטווחי האש שיבצע גדוד פטריוט במהלכם ישוגרו טילים לעבר מטרות שונות, ביניהן לעבר מזל"ט מתקדם.

במערכת הביטחון טוענים כי התרגיל ידמה לא רק את שלבי הגילוי והיירוט, אלא בעיקר את תהליך קבלת ההחלטות, שיכלול פנייה ישראלית לנשיא ארה"ב לקבל סיוע בהגנה אווירית. עוד ידמה התרגיל את שלבי ההגעה של האמריקאים לישראל, תהליך הפיזור שלהם ברחבי ישראל, הקישוריות בין המערכות ובין המפקדות, ובעיקר - היכולות לפעול ביחד. עוד תתורגל מפקדת צבא ארה"ב בגרמניה וכן "מפקדה תרגילית" בארץ, כדי לדמות מצב מלחמה אמיתי אליו לכאורה יהיה שותף המטה הכללי של צה"ל.

לצורך ביצוע התרגיל יפוזרו קציני קישור של צה"ל ביחידות השונות של צבא ארה"ב, כדי להגביר את רמת התיאום בשפה האנגלית. כמו כן, ישתתפו בתרגיל יחידות העילית של צה"ל, שמטרתן יהיה לתרגל תרחישים שטרם בוצעו עם צבא ארה"ב, דוגמת חילוץ טייסים אמריקאים ממדינות אויב. בצה"ל הוחלט להדק את הקשר בין הכוחות וסוכם עם האמריקאים שבמהלך התרגיל יתקיימו במשותף ערבי גיבוש לכוחות, ארוחות ומשחקי ספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully