וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "חברת הנפט של אירן תחת מתקפת סייבר"

יוסי מלמן

8.10.2012 / 20:37

ראש מחלקת טכנולוגיה ותקשורת בחברה הודה כי זו נמצאת כבר שבועיים תחת מתקפת סייבר, שלפי שעה נבלמה. בעבר, הושתלו "סוסים טרויאנים" בניסיון לעקוב אם טהרן מפרה הסנקציות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו בדברי שר החוץ האירני בעצרת האו"ם:

מלחמת הסייבר בין המערב לאירן נמשכת? ראש מחלקת טכנולוגיה ותקשורת בחברת הנפט הלאומית של אירן מסר הערב (שני) כי החברה נמצאת זה שבועיים תחת מתקפת סייבר. מוחמד רזא גולשאני מסר לסוכנות הידיעות "פארס" כי החברה, הפועלת בחסות משמרות המהפכה, הצליח לפי שעה לבלום את המתקפות. "למרבה המזל, בשל הפרדה בין רשת האינטרנט לבין הרשת הפנימית שלנו, החברה לא נפגעה", אמר גולשאני. סוכנות הידיעות החצי רשמית באירן פרסמה בעבר ידיעות לא מבוססות בנושא ועל כן יש לקחת בערבון מוגבל את הדיווח האחרון.

אחד משלושת הווירוסים שפגעו במערכות המחשוב האירניות בתקופה האחרונה כוונו למשרדי ממשלה, חברות וגופים העוסקים בתעשיית הנפט. אחת מתוכנות הריגול, "דוקו", אספה על פי פרסומים זרים מידע הקשור לתעשיית הנפט האירנית. אירן אישרה זאת בזמנו, אך הדגישה כי בסופו של דבר התגברה על הפריצה. ההיגיון אומר כי למערב וישראל יש עניין להשיג מידע רב ומדויק ככל האפשר על מצבה של תעשיית הנפט של טהרן – לאלה גורמים היא מספקת נפט תוך ניסיונות לעקוף את הסנקציות, וכיצד העיצומים משפיעים עליה.

באשר למתקפה הנוכחית, טוען גולשאני כי מקורה בישראל. לדבריו, חוקרי החברה הגיעו למסקנה כי המתקפה בוצעה דרך כמה מחשבים במדינות שונות, בהן סין, כדי להחדיר את הווירוס למחשבי החברה. הוא ציין עוד כי מתקפת הסייבר הותירה את מערכת המחשוב של החברה ללא פגע, ולא הצליחה לגנוב מידע. "הם יכולים להפריע רק לחלק מהשיחות הסלולריות של החברה, ולחסום חלק מהשיחות המופנות למתקני החברה במפרץ הפרסי", אמר גולשאני, והוסיף כי "עם זאת, התקלה תוקנה הודות למאמצים של המומחים הטכנולוגים שלנו".

עוד באותו נושא:
"אירן הסיגה מאות לוחמי משמרות המהפכה מסוריה"
האו"ם: "בגלל הסנקציות יש מחסור בתרופות באירן"
הלחץ עובד? "ארה"ב דחתה תכנית אירנית לעצירת הגרעין"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully