וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון ורבע ישראלים טיילו ברחבי הארץ בחול המועד

מזג האוויר החורפי מעט לא מנע מעשרות אלפי מטיילים לבקר גם היום בשמורות הטבע, הגנים והמוזיאונים, מצפון ועד דרום: "באנו להעביר את היום האחרון של החופש בצורה המיטבית"

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק עריכה:טל רזניק

רגע לפני שחוזרים לשגרה, ולמרות מזג האוויר המשתנה והגשם הקל, יצאו גם היום (שני) המוני בית ישראל לחתום את חגי תשרי ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום. עשרות אלפי מטיילים פקדו משעות הבוקר המוקדמות את שמורות הטבע, הגנים והמוזיאונים, כפי שעשו בהתמדה לכל אורך חול המועד.

מטיילים ברמת הנדיב בשמחת תורה, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
פיקניק ברמת הנדיב, היום/שלומי גבאי

ברשות הטבע והגנים מעדכנים כי לאורך כל ימי חול המועד הגיעו כמיליון מטיילים ורבע לאתרי הרשות והשתתפו בסיורים, בפסטיבלים ובפעילויות המתוכננות. "זו לא משימה קלה לקלוט עשרות אלפי מטיילים מידי יום, תוך שמירה מצד אחד על בטיחותם של המטיילים ועל ערכי הטבע, הנוף והמורשת באתרים – ומצד שני להעניק חוויה ערכית למשפחה, כזו שתקרב את כל המטיילים לערכי הטבע, הנוף והמורשת, תגרום להם לאהוב ערכים אלה ובסופו של דבר תגייס אף אותם לשמירה עליהם", אמר שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מטיילים ברמת הנדיב מסתתרים מהגשם בשמחת תורה, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
הגשם לא מנע מהמטיילים לצאת החוצה/שלומי גבאי

עוזי ברזילי, מנהל חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, הוסיף כי "חשוב לנו להדגיש כי החג והמפגש הבלתי אמצעי עם המוני המטיילים הוא הזדמנות עבורנו לחזק את המודעות בקרב הציבור לשמירת ערכי הטבע, הנוף והמורשת והפעילות באתרים הייתה בסימן שמירתם של ערכים אלה". לדבריו, "השנה אף שילבנו אירועי תרבות ומוסיקה באתרים – שילוב שהוכיח עצמו ותרם לשביעות הרצון של המטיילים. אנו מתכוונים לחזק מגמה זו גם בחגים הבאים. בנוסף, אנו שמחים להיווכח כי נמשכת המגמה של הארכת הבילוי, החוויה והשהות בטבע באמצעות הלינה בחניוני הלילה בגנים ובשמורות".

הקרן הקיימת לישראל דיווחה כי אלפי מטיילים הגיעו הבוקר לאגמון החולה כדי לצפות באלף עגורים נוספים שהגיעו אתמול בלילה ללינה באגמון. בצפון, נצפו מטיילים בחניוני קרן הכרמל, יער גלבוע, יער שוויץ ובאתרים נוספים. בדרום, פקדו מטיילים רבים את יער המלאכים - שחריה. במרכז, נצפו בשעות הבוקר רוכבי אופניים רבים בפארק ירושלים ומטיילים שהגיעו ליער בן שמן, יער עמינדב והסטף.

מטיילים בפארק רמת גן בשמחת תורה, אוקטובר 2012. דרור עינב
ממנגלים בפארק הלאומי ברמת גן, היום/דרור עינב

למוזיאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי הגיעו מבקרים רבים שנהנו מסדנאות לכל המשפחה וכן מביקור באגף האינטראקטיבי החדש, בו למדו על התפתחות הצילום. מטיילים אחרים, שחיפשו גם הם קורת גג, הגיעו למוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן. גם במרכז קנדה הצפוני נרשמה תנועה רבה של מבקרים.

מטיילים ברמת הנדיב מסתתרים מהגשם בשמחת תורה, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
תופסים מחסה מהגשם ברמת הנדיב שבזכרון יעקב/שלומי גבאי

מאור רג'ים מקריית ביאליק שטייל עם בני משפחתו ברמת הנדיב סיפר כי "באנו לפה היום כדי לבלות, להינות, להעביר את היום האחרון של החופש בצורה המיטבית בשביל הילדים. עכשיו קצת מטפטף, אבל זה בסדר. אין לנו בעיה עם מזג אוויר טרופי". אסף וגיא, תושבי רמת גן ונתניה, שהגיעו עם ילדיהם לפארק הלאומי ברמת גן אמרו: "לשמחתנו זה נגמר. מחר חוזרים לשגרה. לקחנו החלטה אמיצה ויצאנו לכאן למרות מזג האוויר".

הגשם המקומי שירד היום באזורים רבים בארץ צפוי להימשך גם הלילה, בעיקר בצפון ובמישור החוף. גם יהיה מזג האוויר מעונן חלקית וגשם מקומי קל ימשיך לרדת בצפון הארץ ובמישור החוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully