וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר לבנוני: חיזבאללה שיגר את המזל"ט שיורט

ניר יהב

7.10.2012 / 9:11

באתר "אל-מיאדין", המקורב לארגון, נטען שהמזל"ט שיורט בשטח ישראל הצליח "לחדור לעומק של 100 קילומטרים". מהימנות הדיווח לא ברורה. דיווח באירן: המזל"ט - אמריקאי

צילום: שי מכלוף, דו"צ, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

חיזבאללה שיגר את המזל"ט שיורט אתמול בדרום הר-חברון לאחר שחדר לשטח ישראל - כך מדווח הבוקר (ראשון) ערוץ הטלוויזיה הלבנוני "אל-מיאדין", המקורב מאד לארגון. בהודעה קצרה שפורסמה בערוץ נמסר כי המזל"ט של חיזבאללה הצליח "לחדור לעומק של 100 קילומטר ולעורר מתיחות בישראל". לא נמסר על אילו מקורות מסתמך הערוץ והאם הדיווח מהימן. יש לציין כי באופן רשמי, בחרו בחיזבאללה לא להגיב בנושא.

במקביל, טען גנרל לבנוני לשעבר בראיון לערוץ הטלוויזיה האירני באנגלית, Press TV , כי המזל"ט כנראה הופעל על ידי ארה"ב. "המזל"ט הגיע מנושאת מטוסים או מבסיסים צבאיים בסעודיה, גם הם בסיסים אמריקאים. זו האפשרות היחידה עד שנדע לאחר החקירה", אמר חישאם ג'אבר.

לאחר האירוע העריכו במערכת הביטחון כי חיזבאללה הוא העומד מאחורי המזל"ט, וכי הוא התחיל במעופו בלבנון. לאחרונה קיבל הארגון כלי טיס בלתי מאוישים מידי צבא סוריה, שיוצרו באירן וברוסיה.

על פי צה"ל, המזל"ט זוהה עוד כשהוא בים, והיה תחת מעקב מרגע שנכנס למרחב האווירי של ישראל עד לרגע היירוט מעל יער יתיר – 20 דקות מאוחר יותר. בצה"ל העריכו כי הוא נועד למטרת איסוף מודיעין ולא נשא עמו חומר נפץ.

לוחמי חיזבאללה. Hussein Malla, AP
חיזבאללה קיבל לאחרונה כלי טיס בלתי מאוישים מידי צבא סוריה/AP, Hussein Malla

קצין לשעבר בתחום הבקרה האווירית בצה"ל התייחס לאירוע ואמר לוואלה! חדשות כי לפי הנתונים המסתמנים, "מדובר בתקלה חמורה". לדבריו, "אם המזל"ט מלבנון, צריך לקחת בחשבון שבדרך הוא עבר את קו החוף של חיפה, תל אביב, ים תטיס ומתקנים רגישים נוספים. הוא עובר מספר יחידות בקרה אוויריות. כולם לא ראו? עין חדה הייתה רואה מהר מאוד את הכלי".

לעומת הביקורת על מערך הבקרה, הקצין שיבח את טייס הקרב שיירט את המזל"ט. עם זאת, גם על התפקוד המבצעי היו לקצין ביקורת: "מדוע לא הוקפצו גם מסוקי קרב? טייס קרב צריך להאט את המהירות שלו בצורה דרמטית כדי לעקוב אחרי המזל"ט, לעומת מסוק קרב שיכול ללוות אותו במהירות קשר נמוכה יותר, ותוך כדי זאת גם לאסוף עליו מידע. בנוסף, מסוק קרב גם מסוגל ליירט את הכלי בכלי נשק קטנים יותר, שמסוגלים 'להציל' חלקים גדולים מהמזל"ט. זאת לעומת מטוס הקרב, ששולח טיל לעבר הכלי – וכמעט לא משאיר ממנו דבר".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully