וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מטוסי חיל האוויר מיירטים את כלי הטיס שחדר לישראל

6.10.2012 / 17:56

בשעות הבוקר יירטו מטוסי קרב כלי טיס בלתי מאויש, שמקורו אינו ברור, שחדר לשטח הארץ. הערכה: המטוס נשלח על ידי חיזבאללה, חמאס או שמקורו בסיני, והיעד: מודיעין או תודעה

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל; עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן

דובר צה"ל הפיץ הערב (שבת) תיעוד של יירוט כלי הטיס הבלתי מאויש שחדר לישראל הבוקר, על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר, מעל דרום הארץ. מטוסי חיל האוויר יירטו את כלי הטיס הזעיר בהוראת הרמטכ"ל, בני גנץ, לאחר מעקב שביצעו ובו התברר כי מדובר בכלי טייס שאינו ישראלי. בצה"ל נבדקת האפשרות כי מדובר בכלי טיס שחדר מחצי האי סיני, אם כי לא נפסלת האפשרות כי הוא נשלח מטעם גורמי חיזבאללה בלבנון.

מטוסי קרב יירטו כלי טיס זר שחדר לישראל

ומה מקור כלי הטיס הבלתי מאויש? בשלב ראשוני נראה שבידי אגף המודיעין וחיל האוויר "כיוון כללי" באשר לזהות שולחו של הכלי ומסלולו, אך לא ממהרים לקבוע עובדות, מחשש שהמידע שבידיהם הוא למעשה ניסיון הסחה, ועל מנת לאפשר לגורמי המודיעין לאמת ולאסוף פרטים חדשים. גורם צבאי בכיר אמר כי ניתוח שברי כלי הטיס, שייעשה על ידי מומחים, צפוי לסייע רבות בהבנת מסלולו של הכלי, בשעה שקדמה ליירוט.

יירוט כלי טיס בלתי מאויש שחדר לשטח ישראל. דובר צה"ל
רגע היירוט, בתיעוד שהפיצו בדובר צה"ל/דובר צה"ל

חבלנים, כולל נציגי חיל האוויר, אוספים ומנתחים את שברי הכלי בשטח, ובצה"ל מעריכים כי הוא נועד למטרת איסוף מודיעין ולא נשא עימו חומר נפץ. יחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר הייתה זו שזיהתה את חדירת כלי הטיס הלא-מזוהה מאזור הים התיכון, כשהוא נע לכיוון המרחב המיושב בישראל. לאחר שלא הצליחה היחידה לעמוד על זהות כלי הטיס, התעורר חשד כי מדובר בכלי טיס עוין ולעברו הוקפצו מטוסי קרב של חיל האוויר. כאשר ניסיונות זיהוי נוספים כשלו, הוחלט ליירט את הכלי מעל שטחי יהודה ושומרון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חיל האוויר יירט כלי טיס זר מעל דרום הר לבנון, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
זירת היירוט, היום/דייב בוימוביץ'

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, מסר כי "מרגע הזיהוי בים הוזנקו מטוסי קרב לעבר המזל"ט, אשר יצרו איתו מגע באופן מיידי. לאחר שיקולים מבצעיים, הוחלט ליירט אותו בצפון הנגב, באזור יער יתיר". לדבריו, "מדובר בפעולה מבצעית מוצלחת, הן גם בהיבט הגילוי והן בפעולת היירוט". שר הביטחון, אהוד ברק, בירך את הרמטכ"ל ואת מפקד חיל האוויר על "הביצוע החד והיעיל במהלכו סוכל ויורט המל"ט באזור שמדרום לחברון". לדברי ברק, "אנו רואים בחומרה רבה את הניסיון לפגוע במרחב האווירי של ישראל ונשקול את תגובתנו בהמשך". גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח את פעילות צה"ל ואמר כי "נמשיך להגן על גבולותינו בים, ביבשה, ובאוויר למען ביטחונם של אזרחי ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בידי צה"ל הערכה ראשונית. מזל"ט חיזבאללה שיורט על ידי צה"ל ב-2006/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזור היירוט:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully