וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: תוך שבועיים אחליט אם להקדים את הבחירות

פנחס וולף

2.10.2012 / 20:15

ראש הממשלה קיים שיחות עם מפלגות הקואליציה והכריז כי "אם לא יתגבש רוב לתקציב אחראי, נשלים ארבע שנות כהונה ונלך לבחירות". במערכת הפוליטית מעריכים שהבחירות אכן יוקדמו

צלם:שי מכלוף, עורך: אמיר קוטיגרו

האם אנו מתקרבים לבחירות? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (שלישי) לאפשרות של קיום בחירות מוקדמות בשיחות שקיים עם מפלגות הקואליציה. "עד פתיחת מושב החורף, ב-15 באוקטובר, אקבל את ההחלטה, ואם לא יתגבש רוב לתקציב אחראי נשלים ארבע שנות כהונה ונלך לבחירות", אמר נתניהו.

אחרי שנתניהו העלה את האפשרות של הקדמת הבחירות, הוא התייחס להישגי ממשלתו עד כה. "במשך ארבע שנים ניהלנו באחריות את הכלכלה, הורדנו את האבטלה לשיעור מהנמוכים בעולם המערבי, שמרנו על צמיחה גבוהה מרוב מדינות המערב והוספנו מאות אלפי מקומות עבודה. התמודדנו טוב יותר מרוב מדינות המערב מול המשבר הכלכלי העולמי, ובנוסף, הביטחון של אזרחי ישראל על אף הסערה האזורית. ארבע שנים נהגנו כממשלה אחראית, צריך להמשיך בדרך הזאת".

גם שר התחבורה ישראל כץ התייחס לאפשרות של הקדמת הבחירות. "בימים אלה בוחן ראש הממשלה את האפשרות להעביר תקציב רציני ואחראי ולאפשר לממשלה שנת כהונה חמישית. אומר בצורה ברורה ביותר: אם הדבר לא יתאפשר - הבחירות תתקיימנה בתחילת השנה הבאה במלאת ארבע שנים לבחירות. נפנה לציבור ונבקש ממנו לתת אמון לליכוד בהתאם לאמונותיו", אמר כץ בעת שאירח פעילי ליכוד בביתו. כץ התבטא גם נגד מפלגות האופוזיציה: "מולנו מתייצבות מספר דמויות שמתיימרות להוביל את ישראל במקום נתניהו. יש יו"ר אופוזיציה שמרוב דגלים שהניף נעלמו הוא ומפלגתו. יש טוענת לכתר שמתקוטטת עם פרשן כלכלי שהעז למתוח ביקורת. יש אחד שמחפש עתיד ומפלגת אווירה ויש אחד שרוצה לשוב לחיים הציבוריים, אחרי שמתגאה בקולו שהסכים להעביר את הכותל לשליטה ערבית וטרם קיבל תשובה (אולמרט - פ"ו)".

"קביעת מועד מוקדם תפזר את אי-הוודאות"

ההערכה הרווחת בכל רחבי המערכת הפוליטית היא כי בסופו של דבר הבחירה של נתניהו תהיה הליכה לבחירות. הבוקר נפגש נתניהו עם שר האוצר יובל שטייניץ כדי לבחון את האופציות העומדות בפניו בנוגע לתקציב, ולבחון מי מהשותפות הקואליציוניות תשתף פעולה עם תקציב 2013 שיכלול גם גזירות.

גורמים המעורים בנושא הביעו דאגה מהתנהלות הפוליטית של יו"ר העצמאות, שר הביטחון אהוד ברק. "אנחנו לא יודעים אם ניתן לסמוך עליו בעניין התקציב או לא", אמרו. "עד סוף סוכות צריך לדעת מי איתנו ומי לא. אם לא תהיה אחריות כוללת של כולם – הולכים בחירות. מצד אחד לא רוצים בחירות. מצד שני לא רוצים לקחת אחריות על תקציב שיהיה לא פשוט. יש כאן פלונטר".

הבוקר קראה יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', לנתניהו לקבוע מיד מועד מוסכם ומהיר לבחירות כלליות לכנסת, בינואר 2013. "קביעת מועד מוקדם תפזר את אי-הוודאות ואת היעדר המשילות המתאפיינים בראש ובראשונה בהיעדר תקציב מדינה", אמרה. "ישראל זקוקה לבחירות כדי להכריע בין אלטרנטיבות שונות וכדי לקבוע מחדש את דרכה של המדינה. אני שבה וקוראת הבוקר לנתניהו: הפסק את מחול הכותרות ואת אי-הוודאות, ובוא לבחירות".

יחימוביץ' מתחה ביקורת חריפה על הממשלה. "הממשלה החדשה שתקום תציג חלופה אחראית ורצינית למדיניות נתניהו, המאופיינת בהתפוררות של המרקם החברתי, בהעמקה חדה של אי-השוויון, בשחיקה קשה של מעמד הביניים, בשחיקת שכר, בהתייקרות חדה של בריאות, דיור, דלק ומזון, וכעת גם בהתרסקות הסקטור הפרטי הממונף, שהתנהל בלא כל איזונים ובלמים וכל חסכונות הציבור מושקעים בו".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
בחירות באוויר? בכיר באוצר שוקל להתמודד בליכוד
בכירים בירושלים: "ספטמבר ואין תקציב ל-2013, גם הנגיד מודאג"
ריבלין: "העברת התקציב בפתיחת המושב - או בחירות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully