וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד עונה לישראל: "הכלבים נובחים והשיירה עוברת"

משה-חי הגיגת

2.10.2012 / 15:10

נשיא אירן התייחס לאיומים על תקיפה בארצו וגם לעג לנאומו של נתניהו באו"ם: "מתאמן בציורי ילדים". על צניחת המטבע המקומי אמר: "אויבינו הצליחו, מקווה שנפצה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, התייחס היום (שלישי) לאיומיה של ישראל לתקוף את מתקני הגרעין של ארצו. "תראו איפה סדאם חוסיין, שאיים על אירן, ואיפה אירן", אמר אחמדינג'ד במסיבת עיתונאים שקיים בטהרן והוסיף: "הכלבים נובחים והשיירה עוברת". לדבריו, "איש באירן לא ייסוג מעמדותיו בנושא אירן".

הוא גם לעג לנאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעצרת האו"ם בשבוע שעבר, במהלכו הציג איור המתאר את התקדמות אירן בדרכה לפצצה גרעינית. "נתניהו מתאמן בציורי ילדים, זו הרמה שלו", אמר אחמדינג'ד והוסיף כי ישראל מעוניינת ללחוץ על אירן ואחר כך להטיל עליה את האשמה בפני העולם. הוא תהה: "מי שולט במי? ארה"ב על ישראל או ראש הממשלה של המשטר המזויף הזה על ארה"ב?".

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, נואם בפני העצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
לא שולל מו"מ ישיר עם ארה"ב. אחמדינג'ד באו"ם/רויטרס

הנשיא האירני הגדיר את השיח התקשורתי ואת איומי ישראל בדבר תקיפה "לוחמה פסיכולוגית". כנשאל על אודות האפשרות כי אירן תנהל משא ומתן ישיר עם ארצות הברית על תכניתה הגרעינית, השיב אמדינג'ד: "זה ייתכן, אבל לא במצב הנוכחי. צריכה להיות אווירה צודקת".

אחמדינג'ד התייחס גם לדיווחים בדבר ירידה חדה בערכו של המטבע האירני אל מול הדולר האמריקאי ואמר כי למטבעות חוץ אין כל השפעה של הכלכלה האירנית. "מדובר במשבר חולף שאירן תעבור אותו". הוא הוסיף כי הבנק המרכזי של אירן סיפק מטבע חזק מספיק למימון יבוא למדינה, חרף הסנקציות שהטיל המערב כדי לחתוך את רווחי הנפט של הרפובליקה האיסלמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הריאל האירני צנח לשפל חדש של כל הזמנים, אוקטובר 2012. רויטרס
"משבר חולף". הריאל האירני/רויטרס

עם זאת, אחמדינג'ד הודה כי העיצומים הכלכליים שהטילו ארה"ב והמערב, אכן הצליחו להשיג את מטרותיהם. "אויבינו הצליחו להפחית את מכירות הנפט שלנו, אך אני מקווה שנפצה על כך", אמר.

אתמול דווח כי הריאל האירני צנח ב-18% והגיע לשפל חדש של כל הזמנים מול הדולר האמריקאי. היום, על פי דיווחים בתקשורת העולמית, הריאל צנח בעוד 9%, ושוויו של דולר אמריקאי אחד הוא כ-37,500 ריאל. מחלקת המדינה האמריקאית הגדירה את הצעדים האחרונים "הסנקציות המענישות ביותר" שננקטו נגד אירן. "מנקודת המבט שלנו, מדובר בתוצאה של הלחץ הבינלאומי המוצלח והבלתי פוסק שאנו גורמים לכולם להפעיל על הכלכלה האירנית", אמרה דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, שהוסיפה: "הם תחת לחץ אדיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully