וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה גרמה לשריפה שגבתה 19 קרבנות בקטאר"

ניר יהב

1.10.2012 / 20:08

מסמך נוסף שמפרסמת רשת "אל ערביה" נגד המשטר, מראה כי סוריה עומדת מאחורי השריפה במרכז הקניות "וילאג'יו" בבירה דוחה, בטענה שקטאר "לוקחת חלק במזימה נגד סוריה"

במסגרת פרסום המסמכים החשאיים בנוגע למשבר בסוריה, פרסמה הערב (שני) רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" מסמכים חשאיים נוספים שהגיעו לידיה ומהם עולה כי המודיעין הסורי, הכפוף למשטר הנשיא בשאר אסד, הוא זה שעומד מאחורי שריפת-הענק שפרצה בחודש מאי האחרון במרכז מסחרי בדוחה, בירת קטאר, ואשר בה נהרגו 19 בני אדם. זאת, עולה מהמסמכים, כנקמה על עמדתה של קטאר נגד המשטר הסורי.

מרכז הקניות וילאג'יו בקטאר. רויטרס
המסמכים מראים: סוריה גרמה לשריפת הענק. מרכז הקניות "וילאג'יו" בקטאר/רויטרס

המסמך שפורסם הערב ב"אל-ערביה" שוגר בפברואר 2012 מראש ענף המבצעים במודיעין הסורי לשגריר סוריה בקטאר, ובו עדכון על הקמת ענף מבצעים בקטאר. "בהתאם לאינטרס הלאומי הסורי, לאור המצב בסוריה ובשל המידע שמגיע אלינו, ולפיו קטאר מנסה להביך את המשטר הסורי ולתמוך בצבא הסורי החופשי – הוחלט להקים ענף מבצעים בקטאר".

לפי המסמך, הוחלט להקים את ענף המבצעים בקטאר "במהירות האפשרית על מנת לבצע את ההצעות שהועלו בפגישת הוועדה הביטחונית ב-22 בינואר 2012". השגריר הסורי בקטאר נדרש במסמך על ידי הבכיר המודיעיני הסורי "להעביר הצעות על יעדים שפגיעה בהם עשויה להביך את קטאר ולהחליש אותה בדעת הקהל ובקהילה הבינלאומית, וכן לשרת את האינטרס העליון של סוריה".

מרכז הקניות וילאג'יו בקטאר. רויטרס
"משרת את האינטרס הסורי" . מרכז הקניות "וילאג'יו" בקטאר/רויטרס

במסמך נוסף, שהתקבל יממה לאחר השריפה במרכז המסחרי "וילאג'יו" שבבירה הקטארית, נכתב: "בהתאם להוראות הגנרל חסן עבד א-רחמן, פגעו אנשינו ביעד הראשון (וילאג'יו) והשיגו תוצאות מצוינות". לפי המסמך, הוחלט לפגוע ביעדים הקטארים משום שקטאר, לטענת המודיעין הסורי, "לוקחת חלק במזימה נגד סוריה".

המרכז המסחרי "וילאג'יו" נפתח בשנת 2006 ונחשב לאחד ממרכזי הקניותך הגדולים והפופולרים ביותר בקטאר. בשריפה שפרצה במתחם ב-28 במאי 2012, נהרגו כאמור 19 בני אדם, בהם 13 ילדים. השריפה עוררה זעזוע כבד בקטאר, שפתחה בחקירה סביב נסיבות השריפה.

המשך פרסום מסמכים נגד המשטר בסוריה

מדובר ביום השלישי ברצף בו מפרסמת הרשת הערבית מסמכים שמעידים לכאורה על פעולות איבה של המשטר הסורי. אמש פורסם כי המשטר הסורי היה מעורב באחד מהפיגועים הגדולים שאירעו בבירה דמשק לפני מספר חודשים. במסמך שפורסם, התבקשו אנשי מודיעין החוץ הסורי לבצע פיגוע על מנת לגרום לדעת הקהל העולמית לחשוב שמדובר בטרוריסטים. במסמך, שנשלח ב-8 במאי 2012, יומיים לפני הפיגוע שאירע בשכונת קזאז בבירה דמשק, ביקש ראש אגף המבצעים במנגנון מודיעין החוץ הסורי מראש אגף המודיעין האווירי לבצע פיגוע - בהוראה מלמעלה. "בהתאם להנחיות שפרסמה ההנהגה המשותפת (דהיינו אירן, רוסיה וסוריה – נ.י), לאור המצב הנוכחי, ובהוראה מהנשיא אסד, אין מנוס מלשכנע את דעת הקהל המקומית והעולמית שיש קבוצות טרור בסוריה", לשון המסמך.

הפיגוע המדובר אירע ב-10 במאי השנה, במהלכו נהרגו כ-40 בני אדם ונפצעו כ-200 אחרים בכניסה לבניין של המודיעין הסורי, הכפוף למשטרו של אסד, בדמשק. המשטר הסורי האשים אז גורמי טרור בביצוע הפיגוע ואף הציג תמונות זוועה של גופות מרוטשות. באופוזיציה טענו אז כי המשטר עצמו עומד מאחורי הפיגוע.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נואם בפני חברי מפלגתו בפרלמנט באנקרה, 26 ביוני 2012. רויטרס
"המסמכים של אל-ערביה מפוברקים", אמר דוברו. ארדואן/רויטרס

המסמך הראשון בסדרת הפרסומים עסק בהפלת מטוס הפאנטום הטורקי סמוך לחופי סוריה, בחודש יוני השנה. במסמך מתואר כי הטייסים, שהמשטר הסורי דיווח שנהרגו בהתרסקות, למעשה שרדו אותה, חולצו, נחקרו, הוצאו להורג וגופותיהם הוחזרו לזירת ההתרסקות. עם זאת, השלטונות באנקרה הכחישו אתמול את הדיווח המדובר, שהוסיף כי רוסיה היתה בסוד העניין. איברהים קאלין, יועץ לראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ברור לכול כי המסמכים שפורסמו ב'אל-ערביה' מפוברקים". לדבריו, "מסמכים רשמיים של הממשל, בהם כתובות הוראות חסויות – לא נראים כך".

לפניות לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully