וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך בצמרת האירנית על רקע הסיוע למשטר אסד

על פי דיווח של ה"טיימס", המנהיג העליון של אירן אינו מרוצה מהעובדה שהסיוע הכספי בן מיליארדי הדולרים שהעבירה ארצו למשטר הסורי לא הביאה לניצחון אסד על כוחות המורדים

קרע נוצר באחרונה בין המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי לבין קאסם סולימאני, מפקד כוחות "אל-קודס", הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה האירניים - כך דיווח היום (שני) העיתון "טיימס" הבריטי, המצטט מקורות מודיעיניים מהמערב. לפי הדיווח, הרקע לעימות הוא הסיוע הכספי בן מיליארדי הדולרים שמעניקה אירן למשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד.

על פי הדיווח, חמינאי הביע חוסר שביעות רצון מהעובדה שסולמיאני לא הצליח להביא לסיום המהומות בסוריה ולהכנעת המורדים נגד משטר אסד. מדבריהם של חברי אופוזיציה בסוריה עולה כי אירן סיפקה למשטר אסד נשק ואמצעים לוגיסטיים, וכן מימנה את תשלום המשכורות של חיילי צבא הסורי.

נציגי המערב במועצת הביטחון של האו"ם אף תקפו את אירן, על כך שהסיוע שסיפקה לאסד סייע לו לדכא את ההתקוממות האזרחית במדינה בשנה וחצי האחרונות. שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס, אמרה לאחרונה כי "הנשק שמעבירה אירן למשטרו הרצחני של אסד מהווה דאגה ממשית".

"אירן מעבירה נשק וכוחות לסוריה במטוסים אזרחיים"

מדו"ח מודיעין מערבי, שפורסם בשבועות האחרונים, עלה כי אירן עושה שימוש בכלי טיס אזרחיים על מנת להטיס כוחות צבא וכמויות גדולות של כלי נשק דרך השטח האווירי של עירק לסוריה. הדו"ח דיבר על משלוחים של כמויות גדולות של נשק בצורה זו, בארגון משמרות המהפכה ובידיעת עירק.

בראיון שהעניק לאחרונה שר החוץ העירקי, הושיאר זבארי, לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, הוא אמר כי ממשלתו דרשה משכנתה אירן להפסיק לאלתר את הטיסות לסוריה מעל השטח האווירי של עירק. "עירק – על שטחי היבשה, האוויר והים שלה – מסרבת להיות חלק מהנתיב שבו מסייעת אירן בחימוש ובמימון של המשטר בסוריה", אמר זבארי בראיון.

כוחות הביטחון של סוריה בעיר חלב, ספטמבר 2012. רויטרס
כוחות ביטחון סורים בעיר חלב, אתמול/רויטרס

בינתיים, הרג האזרחים בסוריה נמשך. 17 בני אדם, בהם חמישה ילדים, נהרגו הבוקר בתקיפה של חיל האוויר הסורי בעיר סלקין שבמחוז אידליב. אתמול נהרגו בעימותים בין כוחות המורדים לנאמני משטר אסד ל-120. לדברי פעילים סורים, 30 גופות של קורבנות טבח התגלו בבירה דמשק. לפי ארגוני זכויות אדם, מאז תחילת העימותים במדינה נהרגו כ-30,000 בני אדם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully