וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלב בוערת: "אסד פוצץ שלושה בתי חולים בעיר"

ניר יהב

30.9.2012 / 10:08

בכיר בצבא הסורי החופשי העיד כי אסד "הגביר באופן חסר תקדים את ההוצאות להורג בעיר", אולם ציין כי המורדים "השתלטו על אזורים נרחבים". היום נהרגו בסוריה 48 בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מפקד בכיר בצבא הסורי החופשי אמר הבוקר (ראשון) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי כוחותיו של הנשיא בשאר אסד פוצצו שלושה בתי חולים בחלב, שניים מהם בתי חולים שהוקמו בשטח וכן בית חולים פרטי. לדבריו, אנשיו של אסד הגבירו בימים האחרונים את ההוצאות להורג נגד חמושים, צעירים ואזרחים "בצורה חסרת תקדים". הוא הוסיף ואמר כי כוחות הביטחון מטעם המשטר הנוטלים חלק בלחימה נגד המורדים בחלב הם אנשי יחידות "משמר הרפובליקה, בתמיכת ענף הביטחון הפוליטי".

עם זאת, ציין המפקד כי המורדים השיגו "הישגים גדולים, בהם שחרור אזורים נרחבים בחלב". גורם צבאי נוסף בקרב צבא המורדים הוסיף כי "העיר חלב מכותרת מזה ארבעה חודשים. לאחר ששוכנענו סופית שצבא המשטר מתכוון לבצע רצח עם של תושבי חלב באמצעות הרעבתם, החלטנו שאנו חייבים לפתוח פרצות שדרכן העברנו ציוד ומזון לתושבים הנצורים".

הקרבות בסוריה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

אתמול גבתה הלחימה העזה בחלב מחיר כבד גם מהשוק העתיק בעיר, "שוק אל-מדינה", שהיווה עד פרוץ העימותים אתר תיירותי מרכזי בסוריה. מורדים דיווחו כי כוחות הביטחון כיתרו את אזור השוק וללא התירו אליו כניסה, וסרטונים שהופצו ברשת תיעדו את החנויות העתיקות בו בוערות. על פי הדיווחים, בין 700 ל-1,000 מהחנויות בשוק כבר נשרפו עד היסוד.

לוחמים בצבא הסורי החופשי במהלך הקרבות בעיר חלב, ספטמבר 2012. רויטרס
לוחמים בצבא הסורי החופשי יורים לעבר כוחות אסד בחלב, שלשום/רויטרס

במקביל, דווח על עימותים קשים המתנהלים בכל רחבי המדינה. האופוזיציה הסורית דיווחה כי כוחותיו של הנשיא אסד פשטו על שכונת ברזה בבירה דמשק והוציאו להורג שמונה בני אדם. כמו כן, דווח כי תשעה בני משפחה אחת נהרגו בתקיפת צבא סוריה על שכונת חמידיה בדיר א-זור.

בנוסף דווח כי הצבא הסורי החופשי תקף את בניין הביטחון הצבאי בעיר הכורדית קמישלי שבצפון המדינה. כמו כן, על פי הטלוויזיה הסורית, ארבעה בני אדם נהרגו בפיצוץ של מכונית תופת בעיר. לא דווח מי עומד מאחורי הפיצוץ. עד כה דווח על 48 הרוגים במהלך היום ברחבי המדינה, רובם בדמשק, בפרבריה ובדיר א-זור.

בתוך כך, דובר משרד החוץ הטורקי הביע ספקות לגבי הדיווח אמש ברשת אל-ערביה, שלפיו נשיא סוריה הורה להרוג את שני הטייסים הטורקים שהופלו חיים לפני מספר חודשים. הדובר, סלג'וק אונאל, אמר לעיתון כי הדיווח "מחייב בדיקה מעמיקה על מנת לבחון את מהימנותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully